اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‌آموزان مبتکر خلخال سلاح «آر پی جی» آبی آتشین تولید کردند

دانش‌آموزان مبتکر خلخالی «آر پی جی» آبی آتشین اختراع کردند.

دانش‌آموزان مبتکر خلخال سلاح «آر پی جی» آبی آتشین تولید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانش‌آموزان مبتکر دبیرستان عترت خلخال پس از ماه‌ها تلاش و کوشش بالاخره موفق به اختراع و تولید «آر پی جی» آبی آتشین شدند.

وحید امیری، مهندس مکانیک و دبیر دبیرستان‌های خلخال عصر امروز در مراسم پرتاب این آرپی جی‌ها گفت: در ساخت این آر پی جی از هیچگونه مواد منفجره استفاده نشده و قطعات اتصالی برای ساخت این‌آرپی چی خیلی ارزان و کاربرد راحتی دارد و با فشار باد و آب در مخزن آر پی جی سلاح آماده پرتاب کلاهک خود می‌شود.

امیری ادامه داد: کاربرد راحت، قدرت آتش زایی، سرعت پرتاب، استفاده در برابر استحکامات و هزینه ناچیز برای تولید آن از ویژگی‌های مهم این اختراع ساخته شده توسط دانش آموزان مدرسه عترت خلخال است. که هر د‌انش آموزی می تواند با راحت‌ترین و کمترین هزینه و امکانات به ساخت این «آر پی جی» آبی آتشین بپردازد.

مهندس مکانیک و دبیر دبیرستان‌های خلخال ابراز داشت: ما در تلاش هستیم تا این آر پی جی آتشین را به جشنواره خوارزمی ببریم و فکر میکنیم که این آر پی جی در مواقع ضروری می تواند به عنوان یک سلاح برای دفاع و مقابله با دشمن به کار گرفته شود و سلاح خوبی برای مقابله با دشمن است.

دانش‌آموزان مدرسه دختران عترت خلخال گفتند: ما با ساخت موشک و ساخت این آر پی جی آبی آتشین می‌خواهیم به دشمنان ثابت کنیم که پشت دانشمندان شهید هسته‌ای هستیم و راه آنها را تا آخرین قطره خون ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل‌، چندی پیش نیز دانش آموزان مدرسه دخترانه عترت خلخال یک موشک آبی با برد بیش از 50 متر اختراع کردند.

انتهای پیام/62008/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول