اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فرزانه در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

تاثیر انرژی هسته‌ای بر پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی

محقق ایرانی، تولید برق را یکی از نیازهای روزمره و فوق‌العاده تأثیرگذار بر زندگی مردم دانست و گفت: از طریق انرژی هسته‌ای تأمین برق مصرفی نیز آسان‌تر و ارزان‌تر انجام می‌شود و حتی در پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی نیز تأثیر بهینه دارد.

تاثیر انرژی هسته‌ای بر پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی

محمدعلی فرزانه محقق ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با کاربرد انرژی هسته‌ای در زندگی روزمره مردم گفت: کاربرد اصلی فناوری هسته‌ای در زندگی روزمره مصرف بهینه سوخت است.

وی افزود: از طریق انرژی هسته‌ای، مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد و علاوه بر ارزان تر شدن سوخت، میزان آلودگی نیز کمتر می‌شود.

فرزانه اظهار داشت: از طریق انرژی هسته‌ای تامین برق مصرفی نیز آسان‌تر و ارزان‌تر انجام می‌شود و حتی در انجام طرح‌های تحقیقاتی نیز به طور غیرمستقیم تاثیر بهینه دارد.

وی گفت: تولید برق، یکی از نیازهای روزمره و فوق‌العاده تأثیرگذار بر زندگی مردم است که اگر با صرفه اقتصادی بیشتر و آلودگی هرچه کمتر زیست محیطی همراه باشد به یقین خواهد توانست در اقتصاد کشور نقش بسزایی ایفا کند.

محقق ایرانی اضافه کرد: از انرژی هسته‌ای می‌توان در بخش پزشکی و دارویی نیز استفاده کرد به طوریکه یکی از روش‌های تشخیصی و درمانی ارزشمند در طب، پزشکی هسته‌ای است که در آن از ایزوتوپ‌های رادی و اکتیو (رادیو ایزوتوپ) برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

فرزانه افزود: از این فناوری می‌توان در پیشرفت محصولات کشاورزی نیز استفاده کرد که این محصولات در زندگی روزمره مردم تاثیر بسزایی دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول