اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

واگذاری بیش از 12 هزار قطعه زمین به روستاییان خراسان جنوبی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی از واگذاری 12 هزار و 746 قطعه زمین به روستاییان استان خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری این زمین‌ها با هماهنگی دهیاران و شورای روستاها انجام می‌شود.

واگذاری بیش از 12 هزار قطعه زمین به روستاییان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم تنها پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس قانون، صدور اسناد مالکیت روستایی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد.

وی هدف از این طرح را کمک به توسعه و رونق اقتصادی روستاها، سامان‌دهی نظام مالکیت اراضی واقع در روستاها، امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقیقی و حقوقی املاک آن‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات املاک روستایی عنوان کرد.

صدور 54 هزار جلد سند در استان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به صدور 54 هزار جلد سند در استان، تصریح کرد: از این تعداد 11 هزار و 924 جلد قبل از تشکیل استان و 42 هزار و 193 جلد دیگر نیز از سال 84 تاکنون صادر شده است.

تنها تملک و واگذاری زمین را از دیگر وظایف این سازمان دانست و گفت: بنیاد مسکن بر اساس ماده چهار قانون اساسنامه بنیاد مسکن و ماده چهار قانون و 44 آیین‌نامه اجرایی قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متولی تملک و واگذاری زمین در روستاها است.

وی از واگذاری 12 هزار و 746 قطعه زمین به روستاییان استان خبر داد و افزود: قیمت‌گذاری این زمین‌ها به هماهنگی دهیاران و شورای روستاها انجام می‌شود.

70 درصد واگذاری زمین صرف عمران روستاها می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: برای افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده شهدا این اراضی با 20 درصد تخفیف واگذار می‌شود.

تنها با اشاره به این‌که از سال گذشته 70 درصد عواید این زمین‌ها برای پروژه‌های تعریف شده در روستاها هزینه می‌شود، یادآور شد: تا قبل از این 35 درصد این هزینه صرف عمران و آبادانی روستاها می‌شد.

وی متذکر شد: تاکنون از محل این عواید طرح هادی 80 روستای استان اجرا و طرح هادی 36 روستای دیگر نیز تهیه شده است.

ابلاغ یک‌میلیارد و 950 میلیون تومان برای طرح هادی روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی مجموع اعتبار بدست آمده و هزینه شده از محل عواید واگذاری زمین‌‌های روستایی را یک‌میلیارد و 614 میلیون تومان عنوان کرد.

تنها با اشاره به اهداف واگذاری زمین‌های روستایی، بیان کرد: این طرح به منظور جلوگیری از پراکنده‌سازی منازل روستایی، حفظ راضی و باغات روستایی، جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی، برطرف کردن نیاز مسکونی اهالی روستا و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی اجرا می‌شود.

وی از ابلاغ یک‌میلیارد و 950 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی در سال جاری برای اجرای طرح‌های هادی روستایی استان خبر داد و گفت: از محل این اعتبار طرح هادی 27 روستا که نیمه‌تمام مانده اجرا و  این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این‌که دهیاران و شوراها اهرم‌هایی هستند که می‌توانند فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها را جلو ببرند، خواستار همکاری بیش از پیش دهیاری‌ها با بنیاد مسکن شد.

انتهای پیام/69022/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول