اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان خبر داد

تفکیک پسماند از مبدا در تالش و آستارا

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان از اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهرهای تالش و آستارا خبر داد.

تفکیک پسماند از مبدا در تالش و آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، امیر مرادی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید گروه ویژه عملیاتی سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان از محل دفن پسماند در این شهرستان اظهار کرد: ایجاد کارگاه، محل انباشت و دفن پسماند از مشکلات شهرهای تالش و آستارا است.

وی از اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهرهای تالش و آستارا خبر داد و افزود: تفکیک پسماند به صورت خشک و تر برای بازیافت و تولید کود به کارگاه‌های مورد نظر منتقل می‌شود.

مرادی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی و توجیهی در زمینه پسماند برای دهیاران در شهرستان‌های تالش و آستارا برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌هایی در زمینه فضای سبز، آبیاری بارانی و تهیه ماشین‌آلات سنگین برای شهرداری‌ها توسط سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان بر ساماندهی پسماند در حوزه‌های شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: جلسه‌هایی تاکنون با فرمانداران، بخشداران و شهرداران برای ساماندهی پسماند به صورت جهادی در استان برگزار شده است.

وی تفکیک پسماند را از دغدغه‌های مسئولان گیلان خواند و بیان کرد: روزانه به طور متوسط بین 80 تا 120 تن پسماند در آستارا تولید می‌شود و این آمار فراتر از حد استاندارد است.

مرادی از توزیع اوراق مشارکت بین شهرداری‌های گیلان خبر داد و یادآور شد: اوراق مذکور به منظور اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان در اختیار شهرداران گذاشته می‌شود.

*ورود روزانه 3 هزار گردشگر در آستارا

فرماندار آستارا نیز در جریان بازدید مذکور گفت: آستارا به عنوان شهر مرزی پیشانی و ویترین نظام محسوب می‌شود.

سیروس شفقی به ورود روزانه بین دو تا سه هزار گردشگر به آستارا اشاره کرد و افزود: نوروز امسال آستارا رتبه نخست ورود گردشگر در گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی آستارا را مرکز تجارت گیلان خواند و بیان کرد: آستارا با فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌تواند گیلان را در زمینه‌‌های مختلف تامین کند.

شفقی سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان را بازوی توانمند اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: سازمان مذکور شهرداری‌ها را در اجرای طرح‌های عمرانی، پسماند و تامین ماشین‌آلات سنگین پشتیبانی می‌کند.

*آستارا نیازمند کارگاه تفکیک پسماند است

شهردار آستارا نیز در جریان بازدید گروه ویژه عملیاتی سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان با تاکید بر توسعه این شهر، اظهار کرد: آستارا نیازمند برطرف شدن مشکلات زیرساختی است.

علی کوهی خواستار احداث کارگاه تفکیک پسماند در آستارا شد و افزود: احداث کارگاه مذکور موجب درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم منطقه می‌شود.

به گزارش فارس، گروه ویژه عملیاتی سازمان همیاری شهرداری‌های گیلان از فضای سبز شهری و محل دفن پسماند به منظور بررسی مشکلات شهرداری‌ها در شهرستان‌های تالش و آستارا بازدید میدانی کرد.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول