اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

طوبی کرمانی در نشست خبری اعلام کرد

برگزاری همایش «فاطمه(س) بانوی مهر» با حضور علی لاریجانی/ تجلیل از 15 بانوی نخبه

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: 15 بانوی نخبه کشورهای اسلامی از پاکستان، لبنان، ایران، بحرین،‌ عراق و تونس در همایش «فاطمه(س) بانوی مهر» از سوی اتحادیه زنان مسلمان مجمع تقریب مذاهب اسلامی تجلیل خواهند شد.

برگزاری همایش «فاطمه(س) بانوی مهر» با حضور علی لاریجانی/ تجلیل از 15 بانوی نخبه

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست مطبوعاتی «فاطمه، بانوی مهر ـ ام ابیها(س)» صبح امروز 26 فروردین با حضور طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

طوبی کرمانی در این نشست با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت زهرا (س) گفت: جهان امروز در صدد ایجاد و تولد سازمان‌های غیردولتی یا مردم نهاد و NGOهای معمول است این سازمان‌ها اگر چه به واقع در تاریخ به کشورهای غنی چون ایران باز می‌گردد اما هرگز در قالب یک تشکل تعریف شده اساسنامه‌ای و دولتی در ایران نبوده است.

وی در ادامه افزود: امروز از همین توان کشورهایی مثل ما دنیای امروز استفاده کرده چرا که چنین نهادها و سازمان‌های مردم نهادی تحت این عنوان می‌توانند خواسته‌های خود را به زبان سازمان‌ها جاری کنند حتی سابقه سازمان ملل هم برایشان ایجاد کرده‌اند، البته چند سالی است که در کشور ما چنین فعالیتی شروع شده که باید تلاش شود رسالت انسانی در این سازمان‌ها فراموش نشود.

*اتحادیه‌ها و نهادهای مردم نهاد باید در کشور تقویت شود

کرمانی با تأکید بر اینکه ما هنوز به قدر کافی در ایران چنین نهادهایی نداریم و بنابراین از وجودشان هم بهره نبرده‌ایم، اظهار داشت: متأسفانه شاهد عدم حضور عالمانه این سازمان‌های غیردولتی در کشورهای اسلامی هستیم مسئولین ما هم می‌بایست این تشویق و ترغیب را می‌داشتند اندکی پیش از تشکیل اتحادیه زنان مسلمان توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب توسط آیت‌الله اراکی به تعدادی بانوان پیشنهاد این کار را دادیم بنابراین ما هم از نخبگان فرهنگی و علمی درا ین مسیر بهره بردیم.

دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان با بیان اینکه روز میلاد مبارک حضرت زهرا (س) بهترین بهانه بود تا برای اولین بار با یک نگاه تقریبی از اعضای هیئت امنا جشنی بین‌المللی با حضور اهل سنت و شیعه برگزار کنیم،‌ توضیح داد: نام فاطمه بانوی مهر با اهداف معینی انتخاب شده است علاوه بر این توان اتحادیه طوری نبود که به تنهایی کار را پیش ببرد بنابراین هیئت امنا و مجمع عمومی تقریب مذاهب و همین برخی مؤسسات فرهنگی چون «هل أتی»، شهرداری تهران، بسیج مستضعفین، صدا و سیما و ... در این مسیر ما را یاری کردند.

*نخبگان دانش‌آموزی، دانشجویی و فرهنگی در جشن میلاد فاطمه زهرا(س) تجلیل می‌شوند

وی درباره برخی اهداف مهم اتحادیه زنان مسلمان گفت:‌ انسجام توان اندیشه‌ای، عقلی، فکری زنان مسلمان در سراسر جهان برای هم افزایی نیروها در ساحت‌های مختلف از اهداف ماست اگر بصیرت و آگاهی ما بالا رود به همان اندازه ضلالت، کج روی و کج اندیشی کمتر می‌شود در همین راستا در جشن فاطمه زهرا (س) از نخبگان دانش‌آموزی، دانشجویی و فرهنگی ـ ورزشی تجلیل خواهد شد.

کرمانی درباره زمان و مکان همایش فاطمه، بانوی مهر توضیح داد: این همایش یک‌شنبه آینده 31 فروردین در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور علی لاریجانی رییس قوه مقننه، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی همکاران دستگاه‌های فرهنگی و نخبگان برگزیده جهان اسلام برگزار خواهد شد.

کرمانی در پایان یادآور شد: وجود حضرت محمد(ص) و فاطمه زهرا (س) در تقریب و وحدت امت اسلامی بسیار مؤثر است هر ساله مجمع تقریب در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) برنامه وحدتی برگزار می کند و امسال هم این برنامه با قوت برگزار می‌شود. نه زهرا برای زنان و نه رسول خدا(ص) برای مردان است ما همه به تناسب تصورمان که بانوان با تأسی به وجود حضرت زهرا(ص) است می‌توانیم در این زمین زندگی و حیات انسان الهی داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول