اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دماوند خواستار شد

دعوت از خیران برای کمک به بهداشت و درمان دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خواستار کمک خیران به وضع بهداشتی و درمانی این شهرستان شد.

دعوت از خیران برای کمک به بهداشت و درمان دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیداحسان بلادیان ظهر امروز در نشست برنامه‌‏ریزی برای جمع‌‏آوری زباله‌‏های طبیعت و محیط پیرامون شهر و روستاهای شهرستان دماوند در سال 93 که با حضور جمعی از مسئولان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه‌‏زهرا(س) به ابلاغیات مقام معظم رهبری در زمینه بهداشت کلی کشور اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیاست‏‌های کلی سلامت را ابلاغ کردند که چکیده آن در رسانه‏‌ها وجود دارد.

بلادیان با بیان اینکه این ابلاغ در زمینه تدوین سیاست‏‌های بهداشتی کلی کشور است، افزود: طبق فرمایشات معظم‌‏له باید کارهایی در شهرستان دماوند انجام شود و خود را با سیاست‏‌های کلی ایشان مطابقت دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به دیدگاه کلی معظم‌‏له بر موضوع خودمراقبتی، گفت: باید به سمت و سویی رفت که علاوه بر دولت و سازمان‏‌ها که وظیفه خود را در این زمینه انجام می‌‏دهند، مردم به فکر افزایش خودمراقبتی باشند.

بلادیان با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی WHO در این زمینه بررسی‏‌هایی انجام داده است، افزود: در جامعه حدود 20 درصد سلامت افراد در اختیار سازمان‏‌هایی است که متولی هستند و 80 درصد آن در اختیار خانواده و مادران است که از کودکان خود مراقبت می‏‌کنند.

وی به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر می‏‌خواهیم درمان و بهداشت را ارتقا دهیم باید بر روی 80 درصد بیشتر کار شود و قطعا کار ما در این مورد سنگین‏‌تر می‏‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند رفاه مردم را در دسته کیفی و کمی عنوان کرد و ادامه داد: تولید ناخالص ملی یک رفاه کمی به شمار می‌‏رود، اعداد و ارقامی که در مورد تولید ناخالصی است، می‌‏تواند نشان دهد که ما از نظر کمی کجای دنیا قرار داریم و با در نظر گرفتن درآمد کل کشور رفاه کمی را محاسبه می‌‏کنند.

بلادیان با بیان اینکه کشوری دارای رفاه است که از نظر بهداشت کیفی خوب عمل کرده باشد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 125 نفر از یک‏هزار نفر متولد شده، فوت می‏کردند و این میزان در سال 92 به 18 نفر رسید.

وی تصریح کرد: در شهرستان دماوند این میزان به هفت نفر رسید که از شاخص‏‌های کل کشور بهتر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند افزود: مشخص است که تندرستی و سلامت در کشور وضع خوبی دارد، اما باز هم به میزان ایده‏‌آل خود نرسیده و ما در قبال کسانی که فوت می‌‏کنند، مسئول هستیم.

بلادیان از تشکیل کمیته خیران سلامت در آینده خبر داد و گفت: از تمام خیرانی که می‏‌توانند در حوزه بهداشت و درمان خدمت‏‌رسانی کنند، دعوت و از آنها استقبال می‏‌کنیم.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول