اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بری: سفرای خارجی به جلسه انتخاب رئیس‌جمهور لبنان دعوت نمی‌شوند

رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر لزوم عدم دخالت خارجی در انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این کشور، تاکید کرد که بیش از هر شهروند دیگری خواستار انتخاب رئیس‌جمهور در چهار‌چوب قانون و توسط محافل لبنانی است.

بری: سفرای خارجی به جلسه انتخاب رئیس‌جمهور لبنان دعوت نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «النهار»، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اقدامات لازم برای برگزاری جلسه روز چهارشنبه آینده پارلمان این کشور را آغاز کرده ولی قرار است از سفرا و اعضای هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی در این جلسه دعوت به عمل نیاورد.

بر اساس این گزارش، عدم ارسال دعوتنامه از رئیس پارلمان برای اعضای هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی، بیانگر بعید بودن به ثمر نشستن موضوع انتخاب رئیس جمهور بعدی در این جلسه است.

بری به روزنامه النهار گفت: بنده بیش از هر شهروند لبنانی دیگر بر لبنانیزه کردن انتخابات ریاست جمهوری اصرار و پافشاری می‌کنم و جلسه (انتخاب رئیس جمهور) را در چهارچوب اصول قانونی بدون کم و کاستی برگزار خواهم کرد.

این گزارش حاکی است که بری هیچ نگرانی از بابت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان و برگزاری جلسه پارلمان نیست ولی در حین حال افزود: این امر بدان معنی نیست که این اقدام به ثمر خواهد نشست و رئیس جمهور نیز در این جلسه انتخاب شود.

منابع روزنامه النهار تاکید کردند که جلسه روز چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد ولی هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دو سوم آراء‌ را از آن خود نخواهند کرد و در نتیجه رئیس جمهور بعدی در جلسه روز چهارشنبه آینده انتخاب نخواهد شد.

بری با بیان اینکه در صورت عدم انتخاب رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه ادامه این روند به جلسه بعدی موکول می‌شود، افزود: به دست آوردن نصف به علاوه یک رأی یعنی 65 رأی نه غیر ممکن و نه مشکل است.

وی درباره موضوع دخالت‌های خارجی در موضوع انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که تا این لحظه هیچ سفیری درباره نامزد مشخصی با بنده سخن نگفته است و خدا را شکر این امر خوب است، و آنها نیز بخوبی مرا می‌شناسند.

انتهای پیام/+.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول