اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کاهش هزینه‌های درمان اولویت برنامه‌های حوزه سلامت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هدایت درست منابع مالی تعریف شده به بخش سلامت را از راهکارهای کاهش هزینه‌های درمان برای مردم اعلام کرد و گفت: این منابع فقط باید در بخش کاهش هزینه‌ها استفاده شود.

کاهش هزینه‌های درمان اولویت برنامه‌های حوزه سلامت است

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های درمان در سطح کشور اظهار داشت: این هزینه‌ها به قدری افزایش یافته که گاهی بروز یک بیماری خانواده‌ای را به خط فقر نزدیک می‌کند.

وی تاکید کرد: بروز بیماری برای اعضای خانواده به دلیل بالا بودن هزینه‌های درمان به موقعیت اجتماعی خانواده‌های درگیر آسیب جدی وارد کرده و آنها را وارد ورطه فقر می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه مسئولان کشور درصد 30 به 70 درصدی تامین هزینه‌های درمان به نفع مردم در بخش درمان است، ادامه داد: در حال حاضر این درصد دقیقا بر عکس و بر دوش مردم قرار دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی اخیر دولت برای بر هم زدن درصد تامین هزینه‌های درمان توسط مردم اشاره کرد و ابراز داشت: دولت در نظر دارد در این مرحله درصدهای تامین هزینه‌ها را از 70 به 30 موجود به 60 به 40 درصد تغییر دهد.

علیمردانی به همفکری دولت و مجلس برای کم کردن دغدغه‌های مردم در مورد هزینه‌های درمان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در عمل هم محقق شود.

وی با اذعان به بی عدالتی‌های موجود در عرصه درمان کشور در بین مردم افزود: این بی عدالتی زمانی جلوه پیدا می‌کند که عده‌ای با داشتن امکانات ویژه هزینه خاصی را در بخش درمان پرداخت نمی‌کنند در حالی که گروهی از مردم که از جمله اقشار آسیب پذیر هم هستند بالاترین هزینه‌ها را در این حوزه متحمل می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 10 میلیون نفر در کشور از دو دفترچه در بخش درمان استفاده می‌کنند که از قضا از اقشار پر درآمد جامعه هستند، اضافه کرد: حدود همین تعداد از مردم کشور که آسیب پذیر هم محسوب می‌شوند تقریبا هیچ امکاناتی در حوزه بهداشت و درمان از جمله دفترچه ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هدایت منابع در نظر گرفته شده در حوزه درمان به سمت مردم را از راه‌کارهای تحقق برنامه‌های دولت در بخش سلامت اعلام کرد.

علیمردانی با تاکید بر نقش مهم درمان در زندگی مردم اذعان داشت: بخش سلامت به دلیل تاثیرگذاری در همه امور باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی هدایت منابع در نظر گرفته شده در حوزه درمان به سمت مردم را از راه‌کارهای تحقق برنامه‌های دولت در بخش سلامت اعلام و تاکید کرد: کاهش هزینه‌های درمان برای مردم تنها راه‌کار حل معضلات این حوزه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول