اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد

پوشش 55 درصد از جمعیت استان زنجان توسط بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: 50 تا 55 درصد از جمعیت استان زنجان زیر پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند.

پوشش 55 درصد از جمعیت استان زنجان توسط بیمه سلامت

مجید صادقی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال جاری اتفاقات مهم و موثری در حوزه سلامت در حال شکل‎گیری است.

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‏بینی شده است که پرداخت هزینه‏های پزشکی از جیب مردم به 30 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر حمایتی که دولت از طریق هدفمند کردن یارانه‏ها و تجمیع سایر منابع می‏کند، این است که بیمار برای تهیه اقلام مورد نیاز خود همچون لنز، پروتز و .... به خارج از بیمارستان مراجعه نکند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه قرار است همه اقلام مورد نیاز بیماران توسط بیمارستان‏ها با ساز و کار خود تهیه شود، اضافه کرد: این در حالی است که فقط 10 درصد هزینه از بیمار در زمینه اقلام مورد نظر اخذ می‏شود.

صادقی با اشاره به اینکه اخذ هزینه اقلام تهیه شده توسط بیمارستان از روستاییان فقط 5 درصد خواهد بود، یادآور شد: این برنامه بسیار مهم و موثر در سال جاری اجرا می‎شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه حمایت و کمک به صندوق بیمه روستایی نیز سرانه این بیمه سه تا چهار برابر افزایش می‏یابد، بیان داشت: کیفیت ارائه خدمات نیز در مناطق روستایی ارتقا پیدا می‏کند.

وی با بیان اینکه اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده به سلامت در این زمینه بسیار موثر است، ابراز داشت: اختصاص درصدی از یارانه‏ها و بودجه مناسب به حوزه سلامت نیز اقدام بسیار بزرگی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اداره کل بیمه سلامت استان زنجان اکثر بدهی‏های خود را تا بهمن ماه سال گذشته پرداخت کرده است، یادآور شد: بدهی‏های محدودی باقی مانده که به سرعت پرداخت می‏شود.

صادقی در زمینه بیمه سلامت همگانی نیز با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از افراد دارای چند دفترچه درمانی هستند، اضافه کرد: بین شش تا 13 میلیون نفر از جمعیت کشور نیز فاقد دفترچه درمانی هستند. 60 تا 120 هزار نفر نیز در استان زنجان فاقد دفترچه درمانی هستند و هدف ما ارائه دفترچه به این افراد است.

وی مهم‏ترین مشکل را در این زمینه وجود 85 میلیون دفترچه در دست مردم اعلام کرد در حالی که این تعداد بیش از جمعیت کشور است.

انتهای پیام/73006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول