اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

معاون هنری وزارت ارشاد:

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی برگزار می‌شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی خبر داد و گفت: دبیر این جشنواره طی هفته جاری معرفی می‌شود.

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شمس توس، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: تئاتر از ابتدای جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع) جزو برنامه‌های این جشنواره بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون از سال 1382 تا 1391 این جشنواره برگزار شده است، اما سال گذشته این جشنواره برگزار نشد.

مرادخانی افزود: به گفته آقای جعفری دبیر جشنواره امام رضا(ع)، عدم برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در سال گذشته باعث شد تا اهالی تئاتر بارها برگزاری این جشنواره را خواستار شوند که خوشبختانه توسط هیئت مدیره جشنواره امام رضا(ع) تصویب شده و با برگزاری آن موافقت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که دبیری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بر عهده چه کسی است، پاسخ داد: ان‌شاءالله طی هفته جاری دبیر این جشنواره معرفی می‌شود.

مرادخانی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش شمس توس، سه دوره ابتدایی جشنواره تحت عنوان «تئاتر دینی» برگزار شده و سپس به «تئاتر رضوی» تغییر نام داده است. این جشنواره تاکنون یک دوره در اصفهان، سه دوره در تهران و پنج دوره در خراسان شمالی برگزار شده است.

بیشترین مشارکت گروه‌های نمایشی در سال 1387 با ارائه 403 اثر انجام گرفته است. در آخرین دوره جشنواره تئاتر رضوی نیز از میان 148 متن نمایشی پذیرفته شده در دبیرخانه جشنواره، 9 اثر برگزیده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) برابر با پنجم تا پانزدهم شهریور 1393 در تمام استان‌های ایران و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره امام رضا(ع) می‌توانند به سایت شمس توس به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول