اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمادگی‌ برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان

کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد ایجاد زمینه‌‎ها برای برگزاری مراسم تحلیف دومین رئیس‌جمهور منتخب این کشور آغاز شده است.

آمادگی‌ برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز (پنجشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان نخستین نشست مشورتی را برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور برگزار کرد.

در این نشست 2 معاون ریاست جمهوری، رئیس پارلمان، رئیس مجلس سنا، 2 نامزد پیشتاز انتخابات، رئیس دادگاه کل و رئیس دادستانی این کشور حضور داشتند.

حامد کرزی در این نشست تأکید کرده است که مراسم تحلیف رئیس جمهور بعدی این کشور باید هرچه با شکوه‎تر برگزار شود.

وی همچنین به اداره امور و شورای وزیران این کشور دستور داد تا تمام آمادگی‎ها را برای مراسم تحلیف رئیس جمهور بعدی این کشور بکار گیرد.

بر اساس این اطلاعیه، رئیس جمهور افغانستان در این نشست از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا برای دعوت مهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

این آمادگی‎ها در حالی است که نتایج نهایی ریاست جمهوری افغانستان در 24 اردیبهشت اعلام خواهد شد و از سویی دیگر بر اساس قانون اساسی این کشور دوره زمامداری حامد کرزی تا یکماه دیگر پایان می‌یابد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول