اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف دسترسی به اطلاعات و تسریع در روند صورت می‌گیرد

اجرای پایلوت GIS محیط زیست توسط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در هرمزگان

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طرح پایلوت GIS محیط زیست کشور را در هرمزگان اجرایی می‌کند.

اجرای پایلوت GIS محیط زیست توسط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید وفادار، مدیرکل محیط زیست هرمزگان امشب در نشستی با اشاره رایزنی‌های صورت گرفته در این راستا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح راه اندازی بانک اطلاعات GIS محیط زیست کشور و انجام تجزیه و تحلیلات، گزارش‌گیری و دسترسی آسان، سریع و با دقت بیشتر به اطلاعات مورد نیاز جهت اظهار نظر است.

به گفته وی، کارشناسان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست نشست‌های تخصصی با واحدهای مختلف (معاونان و روسای ادارات و کارشناسان محیط زیست هرمزگان) به مدت سه روز برگزار کردند که هدف از آن تعیین وضعیت موجود و توقعات و انتظارات کاربران از بانک اطلاعات GIS  محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان اضافه کرد: این طرح در سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انجام می‌شود که استان هرمزگان پایلوت مطالعات بانک اطلاعات مکانی محیط زیست قرار گرفته است.

وفادار با بیان اینکه آمادگی این اداره کل در همکاری با مجری طرح مذکور، اعلام شده است، یادآور شد: شورای GIS استان هرمزگان از سال 1379 راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه، این اداره کل از همان سال عضو این شورا بوده است، در ادامه به قابلیت‌های هرمزگان و وضعیت GIS در این استان، طرح‌ها و اقدامات انجام شده اشاره کرد.

یادآور می‌شود؛ با هدف اجرای مذکور، با حضور مدیر کل، معاونان، رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست هرمزگان و نمایندگان دانشگاه‌های استان و کارشناسان سازمان محیط زیست و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شده است.

انتهای پیام/88001/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول