اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مدیرعامل پتروشیمی بروزیه:

بنزین پتروشیمی مشتری خارجی دارد/عرضه داخلی متوقف شود، صادر می‌کنیم

مدیرعامل پتروشیمی برزویه با بیان اینکه توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها منجر به عدم فروش داخلی آن خواهد شد، گفت: هم‌اکنون بنزین پتروشیمی مشتری خارجی دارد که در صورت قطع عرضه در داخل آماده خریداری محصولات ما هستند.

بنزین پتروشیمی مشتری خارجی دارد/عرضه داخلی متوقف شود، صادر می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی برزویه در نشستی با فعالان بازار سرمایه که در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی عسلویه برگزار می‌شود به سؤالات حاضران پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، رستمی در ابتدا با اشاره به اینکه محصولات اصلی مجتمع پتروشیمی نوری در تولید پلی‌استل‌ها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزینه‌ها، ترکیبات دارویی و حلال صنعتی کاربرد دارند گفت: محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهمترین خوراکی الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی، نفت و گازوئیل سنگین است.

وی با اشاره به اینکه محصولات این مجتمع علاوه بر مصرف داخل کشور به نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا، آسیای شرقی و جنوب شرقی، حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، شبه جزیره هند و دیگر نقاط صادر می‌شود، گفت: پتروشیمی نوری به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیک جهان با ظرفیت 4.5 میلیون تن در سال از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده که به صورت رسمی در تیر ماه 1386 افتتاح شد و سرمایه‌گذاری انجام شده در این شرکت حدود 8 هزار میلیارد ریال است.

رستمی با اشاره به خوراک مصرفی مجتمع گفت: در سال 4.77 میلیون تن خوراک مصرفی پتروشیمی نوری است که 4.5 میلیون تن از آن میعانات گازی (دریافتی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی) و مابقی 270 هزار تن بنزین پیرولیز دریافتی از پتروشیمی جم تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این مجتمع پتروشیمی سرویس‌های جانبی خود همچون برق، بخار، انواع آب، نیتروژن و غیره را از مجتمع مبین (یوتیلیتی متمرکز) دریافت می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی برزویه با بیان اینکه پارازایلین، بنزن، ارتوزایلین از محصولات اصلی مجتمع هستند گفت: محصولات سنگین از جمله گازوئیل، آروماتیک سنگین، رافینیت، محصولات سبک و گاز مایع و پنتان از جمله محصولات فرعی مجتمع به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ریفرمیت (بنزین) نیز به عنوان یک محصول میانی در مجتمع تولید می‌شود که برحسب نیاز بازار قابل عرضه است گفت: اخیرا دستوری مبنی بر توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها صادر شد که در صورت عدم نیاز تولید داخل آنها را به خارج از کشور صادر می‌کنیم.

وی افزود: اکنون عدد اکتان‌ افزا بنزین تولیدی 95 است که پس از عرضه به پالایش پخش کنترل کیفیت می‌شوند و اظهارات برخی درباره آلودگی این بنزین غیرکارشناسی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول