اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مدیرعامل پتروشیمی نوری خبر داد

برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شده و در دست اجرای پتروشیمی نوری/بنزین پتروشیمی آلاینده نیست

مدیرعامل پتروشیمی نوری با تشریح برنامه‌های در دست اجرا و اجرا شده شرکت طی سال‌های اخیر نسبت به انتقادات برخی مسئولان از بنزین پتروشیمی‌ واکنش نشان داد و گفت: بنزین پتروشیمی با اکتان 95 به بالا عاری از بنزن تولید می‌شود و یکی از پاک‌ترین بنزین‌هاست.

برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شده و در دست اجرای پتروشیمی نوری/بنزین پتروشیمی آلاینده نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی نوری در جمع اهالی بازار سرمایه که در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه در محل مجتمع واحدهای تولیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی مبین سرویس‌های جانبی 6 مجتمع واحدهای تولیدی برزویه را تأمین می‌کند، اظهار داشت: میعانات گازی و بنزین پیرولیز از خوراک دریافتی این مجتمع پتروشیمی است.

وی در واکنش به اظهارات مدیران و مسئولان نسبت به بنزین پتروشیمی برزویه گفت: عدد اکتان افزای بنزین تولید شده با اکتان بالای 95 است و بنزن آن پیش از ارسال به پالایشگاه برای تولید بنزین جداسازی می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مسئول تعیین کیفیت بنزین پتروشیمی است، گفت: بنزین تولید شده در پتروشیمی یکی از پاک‌ترین بنزین‌های دنیاست و امیدوارم ترویج ناسپاسی در بین مسئولان دولتی از بین برود.

مدیرعامل پتروشیمی برزویه با اشاره به پروژه‌های توسعه انجام شده شرکت گفت: نصب و راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری خوراک‌، ساخت 2 مخزن جدید پارازایلین و رافینیت، خرید و نصب بانک خازنی که منجر به انتفاع  4 میلیارد تومانی شد و نصب و راه‌اندازی سامانه VRE و شیرین‌سازی ترکیبات سبک که منجر به افزایش ظرفیت 150درصدی مجتمع در این بخش شد از جمله پروژه‌های اجرا شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام شرکت گفت: پروژه جداسازی ترکیبات با ارزش از برش سبک، پروژه شیرین‌سازی گازهای ارسالی به فلر با روش تبدیل کاتالیست، پروژه پژوهشی بررسی راه‌های مختلف کاهش تلفات حرارتی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کوره‌های واحد ریفرمینگ از جمله پروژه‌های در دست اجرای شرکت است.

وی با تأکید بر اینکه پتروشیمی برزویه به تنهایی 10درصد صنعت پتروشیمی کشور را در اختیار دارد، گفت: در مجموع برزویه 25 درصد تولیدات هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش میر محمد صادقی مدیرمالی شرکت درباره شمول مالیات بر ارزش افزوده پتروشیمی برزویه با اشاره به معافیت مالیاتی شرکت گفت:‌ این شرکت طبق ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم دارای معافیت مالیاتی است و از این بابت هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کند؛ با توجه به اینکه در 6 ماهه اول سال 92 طبق نظر بازرسان قانونی باید ذخیره مالیات گرفته می‌شد این موضوع در 6 ماه دوم مد نظر قرار گرفته و تعدیلات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان تسهیلات ارزی دریافت شده در شرکت، گفت: تمام تسهیلات دریافتی به طور کامل تسویه شده و از این بابت بدهی نداریم.

رستمی مدیرعامل شرکت درباره وضعیت تولید بنزین پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه قیمت پارازایلین کاهش یافته است، تولید ریفرمیت (بنزین) به صرفه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به دستور وزیر نفت برای توقف خرید بنزین پتروشیمی‌ها به دلیل آلاینده بودن آن گفت: بحث بنزین تخصصی هست، اولاً بنزین پتروشیمی برزویه با اکتان افزا یا با اکتان بالای 95 عاری از بنزن به بالا تولید می‌شود و یکی از پاک‌ترین بنزین‌هاست و دوماً اگر برخی مسئولان فکر می‌کنند بنزین پتروشیمی آلاینده است، اقدام به خریداری نمی‌کردند. ضمن آنکه مسئول مستقیم تعیین کیفیت بنزین پتروشیمی‌ها  گازوئیل سطح شهر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است و اظهارنظر هر مدیری با توجه به تخصص موضوع قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر فروش داخلی ریفرمیت تولید شده به سطح پائینی کاهش یابد، با توجه به وجود مشتریان خارجی بنزین تولید شده را صادر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه میعانات گازی شرکت به قیمت 95 درصد فوب خلیج فارس منهای 5 درصد دریافت می‌شود، گفت: مبنای دریافت خوراک همان عدد تعیین شده در بودجه سنواتی مصوب کل کشور است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری (برزویه) در پاسخ به این سوال آیا با توجه به نیاز شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اقدام به تولید می‌کنید و اینکه تولیدات شما وابسته به نیاز شرکت ملی پالایش است، تأکید کرد: نیاز بازار ملاک تولیدات شرکت است و تمام تصمیم‌گیری‌ها توسط هیأت‌مدیره و مجامع بر این اساس اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول