اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

فارس گزارش می‌دهد

مدرسه انسان‌سازی اعتکاف در دانشگاه تهران

در این بین هستند کسانی که می‌گویند با پای خودشان نیامده‌اند و دعوتنامه‌ای معنوی برای آن‌ها فرستاده شده است تا بار دیگر یاد خدا در دل آن‌ها زنده شود و خداوند شوق دیدار را به آن‌ها بچشاند.

مدرسه انسان‌سازی اعتکاف در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با فرارسیدن ایام البیض رجب المرجب عاشقان حضرت دوست دل از غیر او خالی کردند و سه روز ایام اعتکاف را مغتنم شمردند تا با حضور در مدرسه انسان‌سازی اعتکاف خود را در دریاچه زلال معرفت شست‌وشوی داده و از بند دنیا رهایی بخشند

آری! خوبانی برای این میهمانی گلچین شده‌اند شاید برخی از آن‌ها مدت‌ها قبل از ایام اعتکاف برای این لحظات ناب ثانیه‌شماری کرده‌اند اما در این بین هستند کسانی که می‌گویند با پای خودشان نیامده‌اند و دعوتنامه‌ای معنوی برای آن‌ها فرستاده شده است تا بار دیگر یاد خدا در دل آن‌ها زنده شود و خداوند شوق دیدار را به آن‌ها بچشاند.

این جا در مسجد دانشگاه تهران بانوان مختلفی را می‌بینی که چادرهای سفیدشان همه را یک دست و با صفا کرده است چه کسانی که بار اولشان است یا تجربه چندمین اعتکاف را می‌گذرانند سعی می کنند دعاها و نمازهای وارده در مفاتیح را در حد وسعشان بخوانند و یا ذکر بگویند و در غیر از این لحظات سعی می کنند بیشتر سکوت کرده و با خدای خویش نجوا کنند

در همین راستا مسئولان فرهنگی مسجد دانشگاه تهرن نیز برای بهره مندی هر چه بیشتر معتکفین برنامه هایی را در نظر گرفته‌اند:

- «گره‌های ذهنی» عنوان یکی از این برنامه هاست با توجه به این که پیمودن هر مسیری وسیله و راه می خواهد و البته همت و اراده همچنین پیران راه نیز می گویند که در این پیمایش برای گروه عظیمی به امر خداوند مسیری پیش می آید تا فرآیند رشد صورت گیرد از این رو عناوینی که باعث ایجاد گره هایی در ذهن هر معتکف می شود مطرح شده است و در ابتدا تمام این مطالب به طور خلاصه و فقط در حد طرح سوال  در اختیار این تشنگان قرار می گیرد و هر کس با توجه به گره ذهنی مورد نظر خود می تواند پاسخ آن را که بر روی دیوار نصب شده مطالعه کند عناوینی همچون هویت شناسی به عنوان امر واجب ؛ دعا: رابطه ی طراحی شده از طرف خداوند؛ مدیریت عمر؛ آفریدن نسلی بالنده شایسته تمدن محمدی؛ توصیه هایی به معتکفین؛ عرض حالی خدمت امام زمان (عج)؛ عفاف و غیرت مردان؛ حجاب مساله ی ما نیست ؛بنده ی من نماز شب بخوان .

- طرح هر روز یک سخن نیز برنامه ای است که برای انس بیشتر معتکفان با کلام پیامبر رحمت حضرت محمد (ص)؛ مولود کعبه حضرت علی ابن ابیطالب (ع)؛ قرآن کریم و آیت الله بهجت (ره) ارائه می شود که گروه فرهنگی مسجد آیاتی از قرآن کریم؛ احادیث؛ جملات پر مغزی را از این بزرگان به تفکیک در قالب نشان کتابها در سه روز اعتکاف به ملکوتیان معتکف دراین مکان مقدس هدیه می دهند.

- همچنین طرح ختم صلوات در سه قالب 1- جزء خوانی  2- حزب خوانی 3- ختم موضوعی قرآن و هدیه ی آن به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام؛ تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج)؛ شادی روح مادر گرمیشان نرجس خاتون و امام راحل و شهدا؛ معنویت محفل عاشقان کوی دوست را دو صد چندان کرده است.

- ایستگاه بلوتوث صلواتی هم در چند نقطه از مسجد دانشگاه تهران برپا بود که نرم افزارهای قرآن کریم ؛ مفاتیح الجنان؛ نهج البلاغه؛ صحیفه و فایل‌های صوتی ادعیه و زیارات و همچنین فایل‌های صوتی یقظه (بیداری) شامل بخش‌های کوتاهی از سخنرانی اساتیدی مانند آیت الله مجتهدی؛ حجت الاسلام پناهیان و... به معتکفان اهدا می گردد.

سخن آخر این که تمام این برنامه ها در راستای تحقق و رسیدن به مقام حد اعلای قرب و بندگی معتکفین در نظر گرفته شده است تا تلنگری باشد که بعد از سه روز اعتکاف و تجربه زندگی عاشقانه و عارفانه با معبود عالمیان و ائمه ی اطهار علیهم السلام راهی روشن را پیش روی خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول