اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ارائه مستندات «عبدالله» از تخلفات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» نامزد ریاست جمهوری افغانستان گزارش مستندات خود از جریان تقلب‎های انجام‌شده در کمیسیون مستقل انتخابات این کشور را اعلام کرد.

ارائه مستندات «عبدالله» از تخلفات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، تیم انتخاباتی عبدالله امروز (دوشنبه) در نشستی خبری، گزارش مستندسازی شده خود از جریان تقلبات و تخلفات انتخاباتی انجام شده در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را منتشر کرد.

در این گزارش از سیستم شمارشگر آرای کمیسیون مستقل انتخابات، روند شمارش آرای برخی مراکز رأی‎دهی و رسیدگی به شکایت‎های این تیم از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی انتقاد شده است.

«عبدالستار مراد» مسئول ستاد انتخاباتی عبدالله که این گزارش را ارائه کرد، گفت: تیم عبدالله از اعلام نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور شگفت‎زده شد، زیرا در اکثر مناطق تقلب گسترده صورت گرفته است.

مراد افزود: تیم انتخاباتی عبدالله تمام تقلب‎های صورت گرفته در روز انتخابات را به کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی به طور مستند تسلیم کرد و این کمیسیون نیز اطمینان داد که سیستم شمارشگر آرای این کمیسیون دقیق کار می‎کند.

به گفته وی، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات گفته بودند که سیستم شمارشگر آرای این کمیسیون برگه‎های نتایج را به طور دقیق و بدون تکرار شدن آن بررسی می‎کند.

مسئول ستاد انتخاباتی عبدالله تصریح کرد: بر اساس اسناد مستندسازی شده ما سیستم شمارشگر آرای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، برگه‎های رأی‎دهی را تکراری حساب کرده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارشی که تیم عبدالله در دست دارد، آرای برخی محل‎ها شمارش، و برخی دیگر از این محل‎ها شمارش نشده است.

به گفته وی، آرای برخی مراکز دیگر به نفع «اشرف‎غنی احمدزی» نامزد دیگر ریاست جمهوری این کشور تغییر جهت داده شده و استفاده گردیده است.

وی یکی دیگر از موارد انتقادی این تیم را تفاوت فرم‎های نتیجه انتخاباتی برخی مراکز رأی‎گیری عنوان کرد و گفت: فرم‌هایی که ناظرین ما از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات در روز انتخابات گرفته‎اند با فرم‎های ثبت شده در این کمیسیون تفاوت دارد.

معاون ستاد انتخاباتی عبدالله در ادامه گفت که آرای برخی مراکز رأی‎دهی که شفاف بوده، اعلام نشده و از برخی مراکز دیگر به طور غیر واقع‎بینانه در سیستم کمیسیون مستقل انتخابات ثبت شده است.

عبدالستار مراد در ادامه با اشاره به 30 هزار آرای باطل اعلام شده ولایت «فاریاب» در شمال این کشور از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت که این آرا به نفع «اشرف‎غنی احمدزی» استفاده شده است.

مراد در ادامه اظهار داشت: با آنکه کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی، جلسات خود را به صورت علنی برگزار می‎کرد، اما تصمیم‌های خود را علنی اتخاذ نمی‎کرد.

وی، دلیل اعلام این گزارش را آگاهی‎بخشی به ملت این کشور از جریان رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان و همچنین نظارت دقیق این تیم از روند شمارش آرای انتخابات و کارکردهای کمیسیون مستقل انتخابات این کشور عنوان کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: براساس گزارش مستندسازی شده، سرنوشت حدود 200 هزار آرای ملت افغانستان نامشخص است و کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی باید این موضوع را پی‎گیری کند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 16 فروردین برگزار شد و قرار است نتایج نهایی آن تا 2 روز دیگر از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اعلام شود.

نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نشان می‎دهد که عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی نامزدهای پیشتاز این انتخابات هستند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول