اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد:

اجرای طرح وکیل خانواده در کمیته امداد / رسیدگی به 14 هزار پرونده مددجویی

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی از آغاز طرح وکیل خانواده از سال گذشته در کشور خبر داد.

اجرای طرح وکیل خانواده در کمیته امداد / رسیدگی به 14 هزار پرونده مددجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از سروآباد، منصور قمشه صبح امروز در افتتاح 187مین شعبه شورای حل اختلاف کمیته امداد کشور در سروآباد اظهار داشت: در اجرای این طرح، هر وکیل نیکوکار چند‌ پرونده حقوقی خانواده محرومین را رسیدگی و دنبال می‌کند.

وی افزود: به تعبیر سرپرست کمیته امداد، امداد حقوقی در کمیته امداد کار خود را آغاز کرده به نوعی که در کنار خدمات مستمر امداد، مشاوره‌های حقوقی به خانوارهای زیرپوشش ارائه می‌شود.

قمشه با اشاره به وجود 186 شعبه شورای حل اختلاف ویژه مددجویان زیرپوشش این نهاد در سراسر کشور، شعبه سروآباد را 187مین شعبه این شورا عنوان کرد.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی شورای حل اختلاف در راستای معاضدت حقوقی خانوارهای زیرپوشش با همکاری قوه قضائیه صورت می‌گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: تاکنون 70 تفاهم‌نامه با کانون وکلا، سردفتران و بسیج حقوقدانان برای رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان زیرپوشش این نهاد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به اعتماد مردم ولایی ایران، کمیته امداد با مشارکت در امور خیر در بخش‌های حقوقی از جمله اکرام ایتام، طرح محسنین، اکرام ایتام، صدقات و امور مسکن و درمان نیازمندان زمینه را برای کاهش نیازهای محرومین در این بخش‌ها فراهم کرده است.

وی همچنین با عنوان اینکه 3 هزار و 500 وکیل در کل کشور با نهاد مقدس کمیته امداد همکاری دارند، گفت: 110 وکیل نیکوکار از این تعداد در استان کردستان هستند.

قمشه همچنین از دایر شدن دفتر مددکاری حقوقی برای رسیدگی به مشکلات خانوارهای مددجو در سراسر کشور خبر داد و گفت: دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور آمادگی رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی امدادگران را دارند.

وی در پایان از رسیدگی به 14 هزار پرونده حقوقی و قضایی خانواده‌ها توسط دفاتر حقوقی کمیته امداد خبر داد.

انتهای پیام/79002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول