اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در واکنش به اظهارات لاوروف

کاخ سفید حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین را تکذیب کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به خبر رسانه‌های گروهی آلمانی و اظهارات وزیر خارجه روسیه در مورد حضور مزدوران آمریکایی در شرق اوکراین، این مسئله را تکذیب کرده و از روسیه خواست از نفوذ خود بر مردم شرق اوکراین استفاده کند.

کاخ سفید حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، مقامات کاخ سفید خبر رسانه های گروهی آلمانی در خصوص حضور مزدوران نظامی برخی شرکتهای خصوصی نظامی نظیر «بلاک واتر» (Blackwater) یا شرکتهای مشابه در اوکراین را تکذیب کردند.

"لورا لوکاس-مگنوسن" سخنگوی رسمی شورای امنیت ملی آمریکا با اعلام این مطلب یادآور شد که نشریه آلمانی «بیلد» (Bild) که چنین سئوالی را مطرح کرده بود، هم همین پاسخ را دریافت کرده است.

وی افزود که شرکت «آکادمی» (Academi)که در اخبار از آن صحبت به میان آمده بود، دو ماه است که چنین ادعاهایی را تکذیب کرده است. به گفته این مقام کاخ سفید، شرکت آکادمی در ماه مارس اعلام کرد که هیچیک از مامورین آن در اوکراین حضور نداشته و این شرکت هم هیچ ارتباطی با «بلاک واتر» ندارد.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» اعلام کرد که روسیه سوء ظن جدی دارد که مزدوران آمریکایی در مناطق شرق و جنوب اوکراین با نیروهای نظامی این کشور همکاری دارند.

لاوروف همچنین یادآور شد که با وجود این مسئله شرکای غربی روسیه چه انتظاری دارند که مسکو سیاست خویش در قبال اوکراین را تغییر دهد.

سخنگوی شورای امنتی ملی آمریکا در این رابطه گفت: این مسئله کاملا واضح است، مقامات واشنگتن از روسیه انتظار دارند که این کشور تعهدات خویش بر اساس توافقات ژنو را اجرا کرده و بر مردم شرق اوکراین تاثیر گذاشته و از آنها بخواهد تا مقابله با مقامات کی‌یف را متوقف کرده و با شرکت در روند سیاسی حل بحران و آغاز گفت‌وگوهای ملی موافقت کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول