اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تنوع ملیت‌ و تاثیر آن بر آداب غذایی مردم قرقیزستان

قرقیزستان به خاطر وجود برخی عوامل نظیر موقعیت جغرافیایی، تراکم جمعیت و ترکیب قوم‌نگاری، تأثیرات فراوانی را به خود گرفته است.

تنوع ملیت‌ و تاثیر آن بر آداب غذایی مردم قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در قرقیزستان عواملی نظیر تراکم جمعیت، ترکیب قوم‌نگاری و همچنین شرایط آب و هوا بازار مواد غذایی، از تنوع زیادی برخوردار است.

قرقیزستان در قلب آسیای مرکزی واقع شده و تأثیر زیادی در بازار این منطقه داشته و به خاطر مجاورت با کشورهای قزاقستان و چین و همچنین توسعه روابط اقتصادی با روسیه در اوایل قرن 20، به طبع ‌آن تأثیرات زیادی در شکل‌گیری و توسعه بازار مواد غذایی از این کشورها در قرقیزستان به وجود آمده است.

تحت تأثیر وقایع تاریخی در قرقیزستان، 65 درصد مردم این کشور بومی این منطقه بوده و بقیه ازبک، روس، اوکراینی، دونگانی و دیگر ملیت‌ها هستند.

با تنوع ملیت‌ها در کشور قرقیزستان نفوذ متقابل فرهنگ‌ها و سنت‌های ملل مختلف که عادات غذا خوردن، لباس پوشیدن و حتی لوازم خانه و تعطیلات ملی شامل آن است، در این کشور به چشم می‌خورد.

بازار قرقیزها برای مصرف‌کنندگان از ادیان و فرهنگ‌های مختلف تنوع ایجاد کرده به طوریکه به عنوان مثال، می‌توان گفت یک کره‌ای مسلمان نیز می‌تواند در بازار قرقیزها مواد غذایی سنتی خود را تهیه کند.

غذاهای قرقیزها در نوع تهیه و پخت آن با غذای ترک‌ها شباهت زیادی دارد و در قرقیزستان غذاها و رستوران‌های ترکی زیاد به چشم می‌خورد و اغلب به خاطر غذای حلال که در آنها سرو می‌شود مراجعین زیادی دارد.

لازم به ذکر است که در شمال قرقیزستان در جشن‌ها و مهمانی‌ها بیشتر غذاهای آب‌پز با رشته فرنگی استفاده می‌شود در حالی که در جنوب پلو و کباب‌های چرب بیشتر با ذائقه آنها سازگار است.

نوشیدنی‌های مورد علاقه مردم در شمال بیشتر چای سیاه و در جنوب این کشور از چای سبز و شیر استفاده می‌شود.

با توجه به زندگی عشایری، تعدادی از قرقیزها مواد غذایی خود را پرکالری استفاده می‌کنند و ویژگی مهم غذاهای سنتی قرقیزستان حفظ ارزش غذایی مواد است. برای مثال، در این کشور از سبزیجات به صورت خام و بیشتر در سالادها استفاده می‌شود و همچنین مصرف مواد غذایی پرکالری و سبزیجات و میوه‌های مختلف در قرقیزستان باعث شده تا آنها افرادی قوی باشند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول