اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

مصرف بنزین خودروهای ایرانی دو برابر متوسط جهانی/ میلیاردها دلار زیان می‌کنیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات در یک مقطع زمانی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز به واردات خودرو اختصاص یافت که در همان زمان با مشکل تامین دارو روبرو بودیم.

مصرف بنزین خودروهای ایرانی دو برابر متوسط جهانی/ میلیاردها دلار زیان می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس رضا رحمانی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: طبق گزارش دیوان محاسبات در یک مقطع زمانی 8 یا 9 ماهه یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارز به واردات خودرو اختصاص یافته که در همان زمان برای واردات دارو و همچنین تامین ارز خودروسازان با مشکل روبرو بودیم.

وی ادامه داد: در آن زمان خودروسازان نیازمند 200 تا 300 میلیون دلار بودند در حالی که بابت واردات خودرو ارز تخصیص یافته بود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل گفت: مردم انتظار دارند 8 شرکت خارجی که برای تولید خودرو به ایران وارد می‌شود استفاده از حداکثر توان داخل را مدنظر داشته باشند و طرف ایرانی نیز به این موضوع اهمیت دهد.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9 تا 10 لیتر است گفت: ما دو برابر متوسط جهان بنزین مصرف می‌کنیم در حالی که این مسئله سالانه چند میلیارد دلار آسیب ارزی به کشور وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه 23 درصد درآمد شرکت پژو از ایران تامین شده است،گفت: این شرکت خودروهای از رده خارج شده خود را در ایران تولید می‌کرد و در زمان تحریم‌ها نیز زودتر از همه شریک ایرانی خود را رها کرد و رفت.

وی تصریح کرد: حالا دوباره این شرکت به دنبال بازگشت به ایران است ولی باید مسائل مهم برای کشور ما را نیز مدنظر داشته باشد.

رحمانی در ادامه با انتقاد از برخی واگذاری‌ها گفت: 90 درصد واگذاری‌ها بابت رد دیون انجام شده است.

وی ادامه داد: از 1600 میلیارد تومان سهم شرکت‌های زیرمجموعه سازمان گسترش که واگذار شده‌اند کمتر از 12.5 درصد به سازمان گسترش رسیده است.

وی افزود: قرار بود 65 درصد حقوق وصولی از معادن نیز به وزارت صنعت داده شود که تنها 12 درصد در نیمه دوم سال گذشته پرداخت شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول