اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبر داد

بهشت گمشده ایران میزبان جشنواره گل‌های بابونه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بهشت گمشده ایران جنگل فندقلوی نمین جمعه هفته جاری میزبان جشنواره گل‌های بابونه است تا این جشنواره با حضور علاقمندان برگزار شود.

بهشت گمشده ایران میزبان جشنواره گل‌های بابونه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره در فرمانداری نمین، اظهار داشت: چهارمین جشنواره گل‌های بابونه 23 خرداد همزمان با نیمه شعبان در منطقه فندقلوی نمین برگزار می‌شود تا هموطنان بیشتر و بهتر با زیبایی‌های این منطقه آشنا شوند.

وی به ظرفیت گردشگری منطقه فندقلو به مسافت 17 هزار هکتار اشاره کرد و افزود: این منطقه نمونه گردشگری همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگری است که برای بهره‌گیری از آب و هوای خنک، طبیعت بکر، تنوع گونه‌های جانوری، 90 گونه گیاهی، گل‌های بی‌نظیر بابونه، آلاچیق‌های با صفا و برقراری ارتباط با گردنه حیران از طریق تله‌کابین این مسیر به منطقه فندقلو که بهشت گمشده ایران محسوب می‌شود، روی می‌آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: این منطقه از مناطق منحصر به فرد جنگلی و تفرجگاه دلپذیر محسوب می‌شود به طوریکه امسال 570 میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها در منطقه فندقلو و تله‌کابین حیران هزینه می‌شود.

نقی‌زاده، ضرورت ساخت راه دسترسی مناسب در محور اردبیل – فندقلو و تکمیل سایت اقامتی و گردشگری آن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده این منطقه می‌تواند به نقطه تحولی تبدیل شده و ظرفیت جنگل فندقلو به عنوان سرزمین فندق و بابونه از زیستگاه‌های طبیعی و ژنتیکی بی‌نظیر کشور باشد.

وی اضافه کرد: در جشنواره‌ای که روز جمعه این هفته با عنوان جشنواره بابونه در این منطقه برگزار می‌شود و شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، مسابقات متعدد برای خانواده‌ها و کودکان، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، می‌توان به شکل مناسب استفاده کرد.

اجرای 10 پروژه توسعه‌ای در فندقلوی نمین

در این جلسه فرماندار شهرستان نمین نیز از اجرای 10 پروژه با اعتبار 250 میلیون تومان اعتبار شهرستانی در این منطقه خبر داد.

سید مهدی جوادی گفت: ‌این پروژه‌ها با 250 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در سال‌جاری اجرا می‌شود که شامل توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان است.

وی به برگزاری جشنواره گل‌های بابونه به همت فرمانداری و شهرداری نمین و میراث فرهنگی استان اشاره کرد و اذعان داشت: در قالب 30 غرفه تولیدات و توانمندی‌های متنوع این شهرستان به ویژه صنایع دستی و آشنایی با استعدادهای سرمایه‌گذاری انجام شده و مسافران و گردشگران از این توانمندی‌ها و قابلیت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

زیستگاه جنگلی فندقلو از زیستگاه‌های مهمی است که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگری است که به فندق و گل‌های بابونه شهرت دارد و گونه نادر سوسن چهل چراغ نیز در آن پرورش یافته و این منطقه با توجه به سرسبزی خاص از گذرگاه‌های سیاحت‌گران و گردشگران بیشماری است که سعی می‌کنند از خنکای هوای این منطقه استفاده کنند.

انتهای پیام/62006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول