اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی امروز

واکنش وزیر سابق نفت به اظهارات رئیس مجلس/ واریز سهمیه بنزین تیرماه ساعت ۲۴ امشب/ افزایش قیمت سکه در بازار

تفاوت قیمت میوه‌های تابستانه از شمال تهران تا جنوب تهران، اظهارات رئیس شورای رقابت مبنی بر مورد تأیید نبودن قیمت‌های پژو ۲۰۶، حضور ۵وزیر اقتصادی در این هفته مجلس جهت بررسی عملکرد هدفمندی یارانه‌ها از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.

واکنش وزیر سابق نفت به اظهارات رئیس مجلس/ واریز سهمیه بنزین تیرماه ساعت ۲۴ امشب/ افزایش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس، گزیده‌ای از اخبار اقتصادی امروز شنبه 31 خردادماه 1393 بدین شرح است:

 

* واکنش وزیر سابق به اظهارات نفتی لاریجانی/ پارس ‌جنوبی را ارزان‌تر و سریع‌تر از خارجی‌ها ساختیم

وزیر سابق نفت در واکنش به اظهارات رئیس مجلس گفت: ای کاش گزارش منصفانه‌ای به رئیس‌ مجلس داده می‌شد تا قضاوتی عادلانه صورت می‌گرفت و توانمندی و برنامه‌ریزی مهندسان و متخصصان صنعت نفت در دوران تحریم در بزرگترین پروژه ملی کشور ضایع نمی‌شد. رستم قاسمی ادامه داد: ای کاش گزارش منصفانه‌ای به رئیس‌ مجلس که خود فردی منصف و منطقی است داده می‌شد تا قضاوتی عادلانه صورت می‌گرفت و توانمندی و برنامه‌ریزی مهندسان و متخصصان صنعت نفت در دوران تحریم در بزرگترین پروژه ملی کشور ضایع نمی‌شد.

 

* تفاوت معنا‌دار قیمت میوه‌های تابستانه از شمال تا جنوب تهران+جدول

گزارش میدانی خبرنگار فارس از بازار میوه در شمال، مرکز و جنوب تهران حاکی از اختلاف چندبرابری قیمت میوه‌های تابستانه از شمال تا جنوب پایتخت است. بر این اساس هر کیلو گیلاس تکدانه در خیابان انقلاب 10 هزار تومان،‌سیب گلاب 6 هزار تومان و زردآلو هر کیلو 9 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت هر کیلو هندوانه نیز 800 و طالبی در این منطقه شهر 1200 تومان است.

 

* بحران منطقه اونس جهانی طلا را 44 دلار افزایش داد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه بحران منطقه موجب اختلال در صادرات نفت عراق و رشد قیمت اونس شده است، گفت: رشد 44 دلاری قیمت اونس موجب جهش نرخ سکه از 948 به 978 هزار تومان در دو روز اخیر شده است. محمد کشتی‌آرای ادامه داد: تقاضا در بازار داخلی برای سکه چندان وجود ندارد و با توجه به اینکه در روز‌های آینده مناسبات اعیاد مذهبی وجود ندارد، در سطح تقاضا تغییری ایجاد نخواهد شد.

 

* قیمت‌های جدید اعلام‌شده برای پژو 206 صحیح نیست/ قرارداد خودروسازان اصلاح شد

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌های جدید اعلام‌شده برای پژو 206 مورد تأیید این شورا نیست، گفت: هنوز هیچ قیمتی برای این خودرو از سوی شورای رقابت تعیین نشده و نرخ‌های جدید اعلام‌شده صحیح نیست. رضا شیوا با بیان اینکه قیمت سایر خودروها که قبلاً از سوی شورای رقابت اعلام شده، تغییر نخواهد کرد، اظهار داشت: 5 شرط تعیین شده از سوی شورای رقابت برای خودروسازان در حال بررسی است تا خودروسازان این شروط را اجرایی کنند.

 

* افزایش 26 هزار تومانی قیمت سکه در بازار/ دلار 3225 تومان+جدول

با افزایش قیمت اونس، سکه طرح جدید با 25 هزار و 200 تومان افزایش، 978 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد و دلار با 35 تومان رشد 3225 تومان معامله می‌شود. ربع سکه با 9 هزار تومان افزایش 288 هزار تومان، سکه گرمی با 3 هزار تومان رشد 185 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 2470 تومان افزایش 99 هزار و 774 تومان فروخته شد.

 

* 5 وزیر اقتصادی در راه مجلس/ بررسی عملکرد هدفمندی یارانه‌ها با حضور دستگاه‌های مختلف

براساس برنامه کمیسیون‌ها در هفته جاری 5 وزیر اقتصادی دولت به مجلس خواهند رفت تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند؛ همچنین بررسی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها با حضور دستگاه‌های مختلف در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است. همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ادامه بررسی بندهای چهارگانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، بررسی طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را در دستور کار دارد.

 

* افزایش قیمت بسیاری از کالاها مطرح نیست/ قیمت‌گذاری دولتی برای 20 قلم‌کالا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به اشاره به اینکه قیمت گذاری دولتی برای 20 کالا مطرح است، تصریح کرد: نظر دولت لزوماً افزایش قیمت این 20 قلم کالا نیست. یدالله صادقی تأکید کرد:‌ نظر دولت لزوماً افزایش قیمت این 20 قلم کالا نیست و حتی ممکن است پس از بررسی‌ها به این نتیجه برسد که قیمت برخی کالاها تغییری پیدا نکند.

 

* واریز سهمیه 60 لیتری بنزین تیرماه ساعت 24 امشب

60 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی تیرماه ساعت 24 امشب به کارت‌های سوخت واریز می‌شود. بر اساس این گزارش، پس از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای از 400 تومان به 700 تومان و بنزین آزاد نیز از 700 به 1000 تومان در هر لیتر تغییر پیدا کرد.

 

* تخفیف اپراتور دوم برای یک میلیون مشترک از فردا/ چراغ سبز ایرانسل به همراه اولی‌ها

ایرانسل از فردا نرخ مکالمه سیم‌کارت دائمی را کاهش می‌دهد. این در حالی است که از 25 میلیون مشترک این اپراتور تنها یک میلیون دائمی هستند و به نظر می‌رسد هدف اصلی این کاهش نرخ، فرش قرمز برای مهاجرت همراه اولی‌های دائمی به ایرانسل باشد. ایرانسل 25 میلیون مشترک دارد که یک میلیون آنها دائمی هستند و در این میان 24 میلیون مشترک از تخفیف بی‌نصیب ماندند.

 

* آغاز متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما از امروز/ امکان مشاهده فهرست قیمت‌ برای مسافر/ نظارت دولت دقیق‌تر شود

قانون متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما از امروز اجرایی شد و از این پس قیمت‌ها در مسیر‌های مختلف و بسته به ساعت، روز و ایام سفر متنوع شد. البته طبق ادعای دولت امکان مشاهده فهرست قیمت برای مسافر فراهم است اما به هر حال در این عرصه نظارت دولت به عنوان حاکمیت باید دقیق‌تر شود. چندی پیش اجرای ماده 161 قانون برنامه پنجم مبنی بر آزادسازی خدمات حمل و نقل هوایی و نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی، در شورای عالی هواپیمایی مقرر و مصوب شد که این قانون از 28 اردیبهشت امسال با تأیید دولت عملیاتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول