اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

امرودی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن خبر داد

افزایش ۴۰ درصدی غرفه‌های نمایشگاه قرآن نسبت سال گذشته/ راه اندازی 22 بوستان قرآنی در تهران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های باغ‌موزه دفاع مقدس برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قرآن گفت: تعداد غرفه‌های بیست و دومین نمایشگاه قرآن حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش ۴۰ درصدی غرفه‌های نمایشگاه قرآن نسبت سال گذشته/ راه اندازی 22 بوستان قرآنی در تهران

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآن خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بعد از ظهر امروز سه شنبه 3 تیر ماه 1393 با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این برنامه امرودی با بیان اینکه قرآن شفا و رحمتی برای پذیرفتگان این نور الهی است، اظهار داشت: در آخرین روزهای ماه شعبان خداوند توفیق داد که امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را متفاوت از سال‌های گذشته برگزار کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت ارشاد و شهرداری تهران برای برگزاری بهتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه بین شهردار و وزیر ارشاد اولین فعالیت مشترک این دو نهاد با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کلید خورد که امیدواریم این اتحاد در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

امرودی با بیان اینکه امسال تعداد غرفه‌های نمایشگاه قرآن حدود 40 درصد افزایش یافته است، گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس چند ویژگی مثبت همچون وجود مسجدجامع خرمشهر دارد که می‌تواند ظرفیت مناسبی جهت برگزاری محافل قرائت مجلسی قرآن باشد.

وی حضور 9 شهید دفاع مقدس را یکی دیگر از ویژگی‌های باغ‌موزه دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در این مکان سالن‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند به نشست‌ها و مراسم هایی که در نمایشگاه برگزار می‌شود رونق خاصی دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه فضای باغ‌موزه دفاع مقدس فضای مفرح و شادی است که افراد می‌توانند از آن بهره‌ گیرند، خاطرنشان کرد: برای سهولت و رفاه بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پارکینگی با ظرفیت 4 هزار خودرو پیش‌بینی شده است اما به افراد توصیه می‌کنیم برای بازدید از این نمایشگاه از متروهای همت و حقانی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی باغ‌موزه دفاع مقدس برای برگزاری نمایشگاه قرآن که برای این امر تدارک دیده نشده است گفت: برگزاری نمایشگاه در این شرایط کار سختی است اما با همت مسئولان توانستیم این نمایشگاه را به خوبی ساماندهی کنیم و با وجود تمامی مشکلات نمایشگاه از امروز تا 15 ماه مبارک رمضان پذیرای مردم قرآن دوست کشورمان است که امیدواریم بازدیدکنندگان کاستی‌های موجود را بر ما ببخشند.

امرودی در ادامه از افتتاح بوستان‌های قرآنی در تهران خبر داد و گفت:‌ از روز جمعه 6 تیرماه به همت شهرداری تهران در 22 منطقه بوستان‌های قرآن افتتاح می‌شوند که مساحت این بوستان‌ها از هزار تا 3 هزار تا 500 متر مربع پیش‌بینی شده است.

وی در پایان برگزاری نمایشگاه قرآن را نمایش اتحاد شهرداری و وزارت ارشاد دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های متنوع قرآنی بتوانیم فضای حاکم بر جامعه را نیز متناسب با ماه رمضان حکمفرما کنیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول