اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام حشمتی در گفت‌وگو با فارس:

بدهی‌های معاونت قرآن و عترت، مانع از عرضه تولیدات جدید در نمایشگاه قرآن شد

رئیس نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه نمایشگاه باید محل عرضه دستاوردهای یکساله جامعه قرآنی باشد، گفت: در نمایشگاه جاری محصول تولیدی عرضه نشده چرا که با ورود به معاونت قرآن با بدهی‌ فراوانی روبرو شدیم و زمانی که خواستیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم زمان برگزاری نمایشگاه قرآن فرا رسیده بود.

بدهی‌های معاونت قرآن و عترت، مانع از عرضه تولیدات جدید در نمایشگاه قرآن شد

محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تجربه متفاوتی برای جامعه قرآنی و همچنین مردم رقم می‌زند، اظهار داشت: امسال برای نخستین‌بار نمایشگاه بین‌المللی قرآن در باغ موزه دفاع مقدس و با همکاری ارگان‌های مختلف در حال برگزاری است که البته با توجه به اینکه تجربه متفاوتی رقم خورده است، ممکن است دارای مشکلاتی نیز باشد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه قرآن امسال، مدیریت باغ موزه دفاع مقدس، اراضی شمس‌آباد و همچنین شهرداری تهران برای برگزاری بهتر این نمایشگاه در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اتفاق بسیار خاصی در نمایشگاه قرآن در حال رخ دادن است به طوری که امسال تیمی متشکل از افراد با تجربه که برگزاری بیش از 50 نمایشگاه اعم از نمایشگاه‌های کتاب و قرآن را مدیریت کرده است، در کنار یکدیگر آمدند بنابراین به طور حتم فعالیت این نمایشگاه اتفاق فرخنده و جدیدی است.

احتمال بروز مشکلات در نمایشگاه قرآن غیرقابل پیش‌بینی نبود

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به نقیصه‌های بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ادامه داد: اگر نواقصی دیده می‌شود به دلیل این است که این تیم به تازگی با هم پیوند برقرار کردند و مکان نمایشگاه نیز تغییر کرده است بنابراین ایجاد تحولاتی که شاید از نظر برخی کاستی تلقی شود، غیر قابل پیش‌بینی نبود.

وی رویکرد جدید در برگزاری نمایشگاه قرآن را از دیگر دلایل تحولات این نمایشگاه قرآن عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن سال جاری محصول تولیدی عرضه نشده است چرا که با ورود به معاونت قرآن و عترت با بدهی‌های فراوانی روبرو شدیم و تا زمانی که خواستیم این بدهی‌ها را پرداخت کنیم زمان برگزاری نمایشگاه قرآن فرا رسیده بود.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نتیجه تلاش یک سال جامعه قرآنی است

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید محصول تولیدات یک سال قرآنیان باشد، تصریح کرد: ما هر آنچه که در وسع داشتیم در این نمایشگاه عرضه کردیم تا بتوانیم به نوعی رضایت جامعه قرآنی را جلب کنیم اما باید توجه داشت که نمایشگاه قرآن تولیدات یک سال جامعه قرآنی را عرضه می‌کند اما ما کمتر از یک سال است که به معاونت قرآن و عترت آمدیم بنابراین امیدواریم مردم کاستی‌های موجود را بر ما ببخشند.

خسارت‌های غرفه‌داران را پرداخت می‌کنیم

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره مشکلات برخی از غرفه‌داران در بخش ناشران، ادامه داد: اگر خسارتی به غرفه‌داران متحمل شود پس از دریافت گزارش و بررسی، خسارت آنها پرداخت خواهد شد چرا که ما میزبان آنها هستیم بنابراین خود را در قبال خسارت آنها مسئول می‌دانیم.

تدارک مسئولان برگزاری نمایشگاه برای سهولت در حمل و نقل بازدیدکنندگان

وی در ادامه درخصوص وسایل حمل و نقل برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خاطر نشان کرد: برای سهولت در رفت‌وآمد بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن، تاکسی، ون و اتوبوس‌هایی در نظر گرفته شده است که قرار است تا ساعت یک بامداد در اطراف نمایشگاه به روزه‌داران خدمات ارائه کنند؛ همچنین هماهنگی‌هایی با متروی تهران شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فضایی مفرح برای افراد مهیا ساخته و خاطره خوشی برای آنها رقم بزنیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول