اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

ارائه مشاوره اقتصادی و نرم‌افزار محاسبه خمس در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

بخش حوزوی نمایشگاه قرآن یکی از بخش‌های وسیع نمایشگاه قرآن است که در آن آثار متعددی مانند نرم‌افزار محاسبه خمس، کتب مختلف و مشاوره رایگان ارائه شده است.

ارائه مشاوره اقتصادی و نرم‌افزار محاسبه خمس در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس؛ بخش حوزوی نمایشگاه قرآن یکی از بخش‌های وسیع نمایشگاه است که در ضلع جنوبی مسجد جامع خرمشهر واقع در باغ‌موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شده است.

اولین غرفه این بخش مربوط به مرکز نشر آثار آیت‌الله «صافی گلپایگانی» است که در آن رساله توضیح المسائل، منتخب الاثار، الرسائل الفقهیة، فقه الحج، لمحماة هدایت العباد، معرفت حجت خدا، ارمغان مشهد، امامت و مهدویت، بهار بندگی، عالیترین مکتب تربیت و اخلاق به همراه لوح‌های فشرده مجموعه آثار آیت‌الله «صافی گلپایگانی»، توضیح المسائل، احکام مسافر، صراط مستقیم ، بیان الاصول و برخی دیگر از آثار این مرجع عالی‌قدر به نمایش گذاشته شده است.

غرفه بعدی این بخش مربوط به آثار آیت‌الله «علوی گرگانی» است که در آن آثار ایشان مانند رساله توضیح المسائل، اجوبه المسائل، وصایای پیامبر به امیرالمؤمنین، نورالهدی، احکام جوانان، احکام خمس، روزه سپر مؤمن، پندهای رسول اعظم، آداب و احکام کسب و کار، منهاج الصالحین، کلید سعادت و برخی از دیگر آثار آیت‌الله «علوی گرگانی» به نمایش درآمده است.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان غرفه دیگر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن است که آثار این پژوهشکده مانند دانشنامه «امام‌علی(ع)»، دانشنامه فاطمی، قرآن در زندگی فرهنگ عامه، مبانی تربیت از دیدگاه قرآن، آیین خردپروری، «امام‌علی(ع)» و خوارج، معناشناسی شناختی قرآن و مجموعه چهار جلدی معرفت قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

غرفه بعد غرفه ستاد ترویج احکام دین است که در آن کتبی مانند احکام ازدواج، احکام حق‌الناس، رساله آموزشی، احکام بانوان، احکام مسافر به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این کتب مطابق با فتاوای مراجع مختلف تنظیم شده و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

احکام خمس، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، رساله مصور و برخی کتب دیگز از جمله آثاری است که در غرفه ستاد ترویج احکام دین به نمایش گذاشته شده است.

غرفه بعدی بخش حوزوی غرفه مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان است که آثار این حوزه مانند نیایش ابوحمزه ثمالی، فهرست کتب خطی اصفهان و سایر کتب به همراه برخی لوح‌های فشرده آموزشی مانند؛ ازدواج و خانواده، تفسیر اخلاقی قرآن، اخلاق از دید‌گاه قرآن و عترت، ره‌توشه حج، عاشورا معلم اخلاق، شمس‌الشموس، تجلی کوثر و برخی به نمایش در‌آمده است.

غرفه بعدی مربوط به مجمع عالی حکمت اسلامی است که در آن برخی کتب مانند جامعه شناسی، معرفت در قرآن، حضور زن، سجاده‌های سلوک، انسان‌سازی در قرآن، جهان شناسی، قرآن شناسی، داستان‌شناسی در قرآن، دانش و اصول فقه در تفسیر قرآن و برخی لوح‌های فشرده مانند؛ نقد و بررسی عرفان‌های کاذب، شیطان پرستی، علم دینی تحلیل و بررسی اصالت وجود، بدایة الحکمه، معرفت‌شناسی، سخنرانی‌های آیت‌الله جوادی آملی و برخی آثار دیگر به نمایش درآمده است.

غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران غرفه بعدی این بخش است که در آن پایان‌نامه‌ها، کتب و لوح‌های فشرده این مرکز به نمایش درآمده است.

برخی از کتب به نمایش درآمده عبارتند از؛ شیوه‌های حکومتی حضرت سلیمان، الگوهای تربیتی قرآن، واکاوی تعبیر لیس الذکر کالأنثی، تربیت جنسی در پرو قرآن و حدیث، کارآفرینی فرزندان در قرآن و حدیث چکیده آثار هسته‌های پژوهشی و معاد باوری از منظر قرآن، شخصیت معنوی زن از دیدگاه معاصر، سنت الهی در زندگی بشری از دیدگاه وحی، مصادیق لهو و لعب از نگاه قرآن و فقه و حقوق فرزندان در مبانی قرآن و عترت.

غرفه بعدی غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که در آنجا برخی کتب و آثار این دفتر به نمایش درآمده که شامل، شجره طوبی، المفتاح الجامع، انوار جاودان در تفسیر قرآن، برخی ترجمه‌های قرآن، خداشناسی، جبر و اختیار، فلسفه احکام، مجموعه 10 جلدی فرهنگ قرآن، مجموعه 20 جلدی تفسیر راهنما، فرهنگ موضوعی تفاسیر، نرم‌افزار دایرة‌المعارف قرآن پایگاه معارف قرآن و برخی آثار دیگر به نمایش درآمده است.

در این بخش چند میز برای ارائه مشاوره طراحی شده که کارشناسان در موضوعاتی مانند اقتصاد، قرآن، خانواده، اعتقادی و برخی موضوعات دیگر به بازدید‌کنندگان مشاوره می‌دهند.

مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران غرفه دیگر این بخش است که در آن تعدادی لوح فشرده با عناوین؛ شرح حدیث اخلاقی، درس اخلاق حضرات آیات میانجی، سید روح‌الله خاتمی، حائری شیرازی، آیت‌الله اشتهاردی، حق‌شناس، مشکینی، بهاءالدینی و لوح‌های جرعه‌های معرفت، تهذیب اخلاق، نرم‌افزار محاسبه خمس، و سایر نرم‌افزارها به همراه برخی کتب مانند؛ مجموعه‌های تفسیر نور، تفسیر کاشف، المیزان، نمونه، دانش‌نامه قرآن و احادیث، منشور جاوید، جرعه‌ای از زلال قرآن، درسنامه حفظ قرآن، سنت‌های تاریخ در قرآن و برخی آثار مکتوب دیگر به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول