اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر عنوان کرد

نقش مهم شورای حل اختلاف در افزایش ضریب اعتماد مردم نسبت به قضا

امام جمعه رودسر گفت: شکل‌گیری شورای حل اختلاف در بالابردن ضریب اعتماد مردم به دستگاه قضا مهم است.

نقش مهم شورای حل اختلاف در افزایش ضریب اعتماد مردم نسبت به قضا

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و تجلیل از قضات برجسته و بسیجیان ضابط قوه قضائیه در سالن شهید آوینی اداره ارشاد این شهرستان، اظهار کرد: تجلیل از قاضی در واقع قدردانی از بندگی و یک عمر رعایت عدالت در جامعه و رونق دادن آن است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه قضات در جامعه جایگاه خلیفه الهی است، افزود: مدرنیزه کردن قوه قضائیه و دخالت دادن مردم در مسایل این تشکیلات مانند شکل‌گیری شورای حل اختلاف در بالابردن ضریب اعتماد مردم به دستگاه قضا مهم است.

امام جمعه رودسر قاضی را به عنوان یک مرجع و پناه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مقاومت و استواری قاضی در راه هدف و برای اجرای عدالت در جامعه بسیار مهم است.

وی عملکرد قوه قضائیه شهرستان را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: امیدواریم که سفارش‌ها در قضاوت‌ها دخالت نداشته باشد و قضات تلاش داشته باشند در این زمینه مستقل عمل کنند.

دستجردی با تأکید بر الگوگیری از شخصیت شهدای انقلاب به‌ویژه شهید بهشتی، افزود: امیدواریم در مسیر سخت قضاوت با رعایت عدالت از چالش‌های جدی دوری کنیم.

فرماندار رودسر نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مظلوم شهید بهشتی و 72 تن از شهدای واقعه تاسف‌بار هفتم تیر، گفت: اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای انقلاب است.

امیر جانبازی رودسری، با اشاره به اینکه الگوگیری از راه شهدا در برنامه‌ریزی‌های مدیران برای پیشبرد، پیشرفت و آبادانی کشور مهم است، تصریح کرد: امیدواریم دستگاه قضائی با رویه اجرای عدالت و مبانی قطعی اسلامی در جامعه در راستای پشتیبانی از مظلومان مانند گذشته عمل کنند.

انتهای پیام/2300/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول