اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب شد

تشکیل مرکز صدور مجوز، حمایت و نظارت بر مؤسسات قرآنی

در بیست‌و‌سومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوعاتی مانند تشکیل مرکز صدور مجوز، حمایت و نظارت بر مؤسسات قرآنی و کمیته تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن کریم تصویب شد.

تشکیل مرکز صدور مجوز، حمایت و نظارت بر مؤسسات قرآنی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بیست‌وسومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شب گذشته با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی‌اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش، «محمدرضا مخبر دزفولی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام «سید‌مهدی خاموشی» رئیس سازمان تبلیغات، حجت‌الاسلام «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر اعضا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ارائه گزارش از مسابقات، نمایشگاه و همایش توسعه آموزش عمومی قرآن

حجت‌الاسلام «حمید محمدی» دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با فارس در خصوص دستورات این جلسه گفت: در ابتدای جلسه گزارش‌هایی از برگزاری نمایشگاه قرآن، مسابقات قرآن و همایش توسعه آموزش عمومی توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است.

استقبال اعضا از فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم

وی از ارائه گزارش توسط نماینده وزارت علوم خبر داد و گفت: دستور آغازین جلسه ارائه گزارش عملکرد کمیسیون پژوهش‌ و آموزش عالی قرآن بود که روند تشکیل مرکز فعالیت‌های حوزه آموزش عالی در وزارت علوم تبیین شد و اعضای جلسه ضمن استقبال از روند فعالیت‌های قرآنی در وزارت علوم نسبت به ادامه آن تأکید کردند.

تشکیل کمیته تحصیل رایگان حافظان و قاریان در سازمان اوقاف

محمدی از بحث درباره اعتبارات ادامه تحصیل رایگان قاریان و حافظان قرآن خبر داد و گفت: در ادامه جلسه سازمان اوقاف گزارشی از روند پرداخت هزینه‌های تحصیل حافظان و قاریان ارائه کرد و مقرر شد در سازمان اوقاف کمیته‌ای نسبت به همین منظور تشکیل شود و گزارش آن در جلسات آتی شورا ارائه می‌شود.

تشکیل مرکز حمایت و نظارت بر مؤسسات قرآنی

محمدی درباره دستورات بعدی جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: تشکیل مرکزی برای صدور مجوز، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های مؤسسات قرآنی دستور بعدی جلسه بود که پس از گفت‌وگوهای طولانی اصل تشکیل این مرکز و دبیرخانه آن به تصویب رسید و جزئیات در جلسه آتی شورا در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین این مرکز برای همه مؤسسات قرآنی اعم از مؤسسات سازمان تبلیغات و مؤسسات وزارت ارشاد است.

بودجه قرآنی سال 93 بزودی به دست ما می‌رسد

دبیر شورای توسعه در خصوص بودجه تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال 93 گفت: این بودجه در آستانه پرداخت است و بار روندی که در کمیسیون‌های تخصصی انجام می‌شود و ارائه برنامه توسط دستگاه‌ها، بودجه تا چند ماه آینده به دست ما می‌رسد و آن را بین دستگاه‌ها توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول