اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اردبیل:

جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری معرفی شود

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی اردبیل گفت: جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باید به مخاطبان و سرمایه‌گذاران معرفی شود تا در این حوزه اقدامات سازنده‌ای را شاهد باشیم.

جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریم حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی خدمات اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: تصمیم‌سازی در حوزه گردشگری محدود به یک سازمان نیست و این کار باید فراتر از تلاش یک مجموعه اتفاق بیفتد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: استان اردبیل به لحاظ قدمت و موقعیت خاص جغرافیایی دارای جاذبه‌های تاریخی و توریستی است.

وی با بیان اینکه بحث توسعه و گسترش گردشگری در تمام نقاط دنیا بحثی درخور توجه است، افزود: باید تمامی امکانات و تسهیلاتی که در جهت نیل به توسعه گردشگری باشد، افزایش یابد.

حاجی‌زاده گردشگری را صنعتی فرابخشی توصیف کرد و ادامه داد: تصمیم‌سازی در حوزه گردشگری نباید محدود به یک سازمان باشد.

وی اضافه کرد: باید بسیاری از سازمان‌ها در بحث گردشگری تصمیم‌سازی کرده و در این زمینه فعال شوند.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی اردبیل یکی از مشکلات گردشگری را عدم سرمایه‌گذاری برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم مسئولان استان در زمینه سرمایه‌گذاری کمیته‌ای تشکیل دهند تا شیوه  سرمایه‌گذاری را کانالیزه کنند.

حاجی‌زاده به نادیده گرفته شدن مطالعات اجتماعی، معماری و شهرسازی در مناطق گردشگری استان به ویژه در شهرستان سرعین اشاره کرد و افزود: آنچه باعث شده سرانه اقامت گردشگران استان کم شود عدم تنوع گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاجی‌زاده در پایان سخنان خود یکی دیگر از مشکلات اساسی در حوزه گردشگری را آموزش گردشگران دانست و گفت: فقر آموزش در زمینه گردشگری تبعات منفی خود را نشان داده و بی‌توجهی بیشتر به این قضیه می‌تواند ضربات سنگینی را بر پیکره نحیف این صنعت در استان بزند.

انتهای پیام/62005/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول