اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به اظهار لطف امام امت

به ایشان عرض می‌کنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظاری نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند ما معتقدیم که «سرخم می سلامت شکند اگر سبوئی»

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به اظهار لطف امام امت

رخدادهای 10 تیر 1360

چکیده

  • آیت الله باهنر دبیر کل جدید حزب جمهوری اسلامی صبح امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به تشریح انفجار دفتر مرکزی حزب و جزئیات بیشتری از این رویداد پرداخت.
  • دیشب مرکز توطئه ای در سمنگان کشف شد که در آن ضمن دستگیری بیش از 50 نفر از افراد خانه مزبور نقشه انفجار پل جوادیه که اطراف راه آهن و مراکز دیگر است به دست آمد.
  • آیت الله گلپایگانی از مراجع عظام تقلید طی پیامی شهادت دهها تن از یاران امام و مقامات و مسئولین خدمتگزار به اسلام و کشور را تبریک و تسلیت گفت و از ملت ایران خواست تا مانند گذشته از رهنمودهای امام امت پیروی کنند.
  • در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به خاطر اهمیت نقش مجلس سه تن از نمایندگان مجروح حادثه انفجار بمب در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی در مجلس حاضر شدند.
  • آیت الله منتظری در پیامی خطاب به امام خمینی رهبر انقلاب از پیام تسلیت ایشان خطاب به خود بابت شهادت حجت الاسلام محمد منتظری قدردانی کرد.
  • آیت الله خامنه ای که به دنبال حادثه انفجار بمب در مسجد ابوذر تهران در بیمارستان بستری هستند در پیامی از اظهار لطف امام به خود تقدیر و تشکر کردند .
  • من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بی پایان خودم را خدمت امام امت می کنم و به ایشان عرض میکنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظاری نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند ما معتقدیم که «سرخم می سلامت شکند اگر سبوئی» .
  • از تبریز گزارش می رسد دادگاه انقلاب اسلامی این شهر 10 تن از سران و عناصر موثر گروهک های کومله ، فدایی و جنبش ملی مجاهدین را به جرم قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی به اعدام محکوم کرد.
  • با گذشت نزدیک به سه روز از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی گروه ها و احزاب مختلف با انتشار اطلاعیه هایی این جنایت بزرگ را محکوم می کنند.

طرح انفجار مجلس شورای اسلامی در خانه تیمی منافقین کشف شد

آیت الله باهنر دبیر کل جدید حزب جمهوری اسلامی صبح امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به تشریح انفجار دفتر مرکزی حزب و جزئیات بیشتری از این رویداد پرداخت.

باهنر اظهار داشت : در این جلسه مسئول ارگان های مختلف ، همچنین اعضای حزب جمهوری اسلامی و هواداران آن حضور داشتند در این جلسه ابتدا قرار بود در زمینه تورم صحبت شود ولی از گزارشی که مجروحین داده اند چنین است که شرکت کنندگان پیشنهاد کردند که انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد که موافقت شد .

وی ادامه داد : ریاست جلسه اخیر بر عهده شهید آیت الله بهشتی بود که پس از چند دقیقه حادثه اسفبار و عظیم پیش آمد . دبیر کل حزب جمهوری اسلامی افزود : از نظر ما این کار مستقیما توسط آمریکا و ایادی خودفروخته که عمدتا کارگزاران این گونه حوادث منافقین هستند طرح ریزی کرده و اجرا شده است .

وی ادامه داد : دیشب مرکز توطئه ای در سمنگان کشف شد که در آن ضمن دستگیری بیش از 50 نفر از افراد خانه مزبور نقشه انفجار پل جوادیه که اطراف راه آهن و مراکز دیگر است به دست آمد و این گروه اعتراف کردند که قصد انفجار مجلس را نیز داشتند.(1)

آیت الله گلپایگانی : پیروی از امام کشور را نجات خواهد داد

آیت الله گلپایگانی از مراجع عظام تقلید طی پیامی شهادت دهها تن از یاران امام و مقامات و مسئولین خدمتگزار به اسلام و کشور را تبریک و تسلیت گفت و از ملت ایران خواست تا مانند گذشته از رهنمودهای امام امت پیروی کنند.

در بخشی از پیام آیت الله گلپایگانی آمده است : جنایت وحشیانه ضد انقلاب و عمال بیگانگان کشور ایران و قلوب عموم مردم و مللی را که به انقلاب اسلامی ایران چشم امید دوخته و آن را طلیعه نجات مسلمین از یوغ استعمار و آزادی مستضعفان می شناسند به لرزه در می آورد . به راستی فاجعه ای بزرگ و مصیبتی عظیم است ملت ایران را از افرادی مخلص و خدمتگزار به اسلام محروم کرد .

آیت الله گلپایگانی ادامه داد : در این موقعیت حساس به حول قوه الهی انسجام و وحدت و استقامت و ثبات شما را در برابر دشمنان اسلام و توطئه گران و تائید قاطع شما از رهنمودهای حضرت آیت الله آقای خمینی دامت برکاته مانند گذشته کشور را انشاء الله از عواقب این دسائس خانمان سوز نجات خواهد داد.(2)

مجلس امروز با بیش از 185 نماینده و 27 دسته گل به کار خود ادامه داد

مجلس شورای اسلامی ساعت هشت و سی دقیقه امروز صبح و با حضور 182 تن از نمایندگان و به ریاست هاشمی رفسنجانی جلسه علنی داشت .  در این جلسه در جای خالی 27 تن از نمایندگان شهید و دکتر چمران و کمالی نیا شهدای روزهای گذشته مجلس دسته گل هایی همراه با عکس های آنان به عنوان یادبود نمایندگان شهید قرار داده شده بود .

در جلسه امروز به خاطر اهمیت نقش مجلس و نشان دادن به دشمنان خصوصا شیطان بزرگ آمریکا که نمایندگان همچنان در سنگر مجلس برای تدوین قوانین اسلامی به نفع محرومین و مستضعفین مقاوم ایستاده اند سه تن از نمایندگان مجروح حادثه انفجار بمب در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی در مجلس حاضر شدند.(3)

پاسخ آیت الله منتظری به تلگرام تسلیت امام خمینی

آیت الله منتظری در پیامی خطاب به امام خمینی رهبر انقلاب از پیام تسلیت ایشان خطاب به خود بابت شهادت حجت الاسلام محمد منتظری قدردانی کرد. در بخشی از پیام آیت الله منتظری در این رابطه آمده است : من امید داشتم که در آینده خدمت بیشتری به انقلاب عظیم اسلامی که عمر خود را در آن صرف نمود بنماید و حاکمیت اسلام در تمام جهان مستضعفین و محرومین را که به آن عشق می ورزید و محور تمام تلاش او بود از نزدیک ببیند ولی لابد تقدیر الهی و مصلحت چنین بود که خون پاک او و سایر همسنگران و همرزمان عزیزش رسیدن به این هدف بزرگ را سرعت بخشد .(4)

پاسخ حضرت آیت الله خامنه ای به اظهار لطف امام امت

حضرت آیت الله خامنه ای که به دنبال حادثه انفجار بمب در مسجد ابوذر تهران در بیمارستان بستری هستند در پیامی از اظهار لطف امام به خود تقدیر و تشکر کردند .  در بخشی از پیام حضرت آیت الله خامنه ای آمده است : من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بی پایان خودم را خدمت امام امت می کنم و به ایشان عرض میکنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظاری نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند ما معتقدیم که «سرخم می سلامت شکند اگر سبوئی» .(5)

گفتنی است بر اساس گزارش کیهان آیت الله خامنه ای هنگام مخابره این پیام هنوز از فاجعه انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اطلاعی نداشتند. (6)

اعدام 10 عضو موثر کومله ، فدایی و مجاهدین در تبریز

از تبریز گزارش می رسد دادگاه انقلاب اسلامی این شهر 10 تن از سران و عناصر موثر گروهک های کومله ، فدایی و جنبش ملی مجاهدین را به جرم قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی و شرکت در کشتار وحشیانه پاسداران انقلاب ، ارتشی و مردم بیگناه به اعدام محکوم کرد. خواهر اشرف دهقان و محمود یحیوی از اعضای موثر فدایی و مجاهدین جزو اعدام شدگان هستند.(7)

اطلاعیه گروه ها و احزاب درباره فاجعه هفت تیر ادامه دارد

با گذشت نزدیک به سه روز از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی گروه ها و احزاب مختلف با انتشار اطلاعیه هایی این جنایت بزرگ را محکوم می کنند. جنبش مسلمانان مبارز در اطلاعیه ای تاکید کرد : این عمل جنایتکارانه در پیشگاه تاریخ محکوم است مجرمین از انتقام الهی و خلق مبارز ایران رهایی ندارند . دشمن با اجرای توطئه ها می کوشد تا کشور را به اغتشاش دچار کند و شما امت مبارز را دچار یاس کرده و منفعل نماید تا در پرتو آن اقدامات براندازی و ضد انقلابی خود را به نتیجه برساند.

نهضت مجاهدین خلق گروه میثمی نیز در رابطه با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی طی اطلاعیه ای منشا و محرک این انفجارات را خشم محافل امپریالیستی و صهیونیستی از اراده خلق مستضعف به رهبری امام خمینی در دفع انقلابی تجاوز بعث ، تصویب نامه شورای عالی دفاع جهت اعزام اسرای داوطلب جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد ضد صهیونیستی و عزل بنی صدر دانست .

این گروه در اطلاعیه خود تاکید کرده است که دشمن به دنبال تحریک نیروهای انقلاب برای برخورد کور و تند است در حالی که انقلاب اسلامی در برابر موشک های صدام مقابله به مثل نکرده است و در این مورد نیز به خشونت متوسل نخواهد شد . مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد : هیچ ضربه ای انقلاب اسلامی را از خروش نمی اندازد.(8)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 11 تیر 1360 ، صفحه 2

2- کیهان ، 10 تیر 1360 ، صفحه 2

3- کیهان ، 10 تیر 1360 ، صفحه 2

4- کیهان ، 10 تیر 1360 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 11 تیر 1360 ، صفحه 7

6- کیهان ، 10 تیر 1360 ، صفحه 3

7- کیهان ، 10 تیر 1360 ، صفحه 3

8- کیهان ، 10 تیر 1360 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول