اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گیلان به سوگ آیت‌الله محمدی‌گیلانی نشست

گیلان به سوگ آیت‌الله محمد محمدی‌گیلانی رئیس اسبق دیوان عالی کشور نشست.

گیلان به سوگ آیت‌الله محمدی‌گیلانی نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله محمد محمدی‌گیلانی که از مدتی قبل به دلیل بیماری ریوی در یکی از بیمارستان تهران بستری شده بود شامگاه سه‌شنبه در سن 86 سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

آیت‌الله محمد محمدی‌گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی‌سرا از توابع شهرستان رودسر به دنیا آمد و در سال 1323 هم‌زمان با تاسیس حوزه علمیه رودسر توسط سیدمحمدهادی روحانی به حوزه علمیه این شهرستان رفت و جامع‌المقدمات را فرا گرفت.

مرحوم محمدی‌گیلانی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در ‌فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشت.

آیت‌الله بروجردی، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره) از استادان آیت‌الله محمدی‌گیلانی بودند و کتاب‌های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی‌سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است.

به گزارش فارس، مرحوم محمدی‌گیلانی در سال 1325 به حوزه علمیه قم رفت و به تکمیل دروس ادبیات و فراگیری دروس دوره سطح پرداخت و با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیت‌الله بروجردی راه یافت و در مدت 12 سال کتاب صلوه را به اتمام رساند و به موازات آن در درس اصول امام خمینی (ره) نیز حضور یافت.

درگذشت این حکیم توانمند گیلان را در غم و اندوه فرو برده و به سوگ نشاند.

انتهای پیام/2300/گ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول