اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 تیر آغاز دهمین سال فعالیت خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی -5

استاندار خراسان جنوبی سالروز تاسیس خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی را تبریک گفت

استاندار خراسان جنوبی در پیامی سالروز تاسیس خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی را تبریک گفت.

استاندار خراسان جنوبی سالروز تاسیس خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌اله خدمتگزار در پیامی به مناسبت آغاز دهمین سال فعالیت خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی آورده است: امروز اگر نگوییم ارتباطات اولین عنصر و اساسی‌ترین اصل مورد نیاز بشر است، به جرأت می‌توان ادعا کرد یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است.

در این پیام آمده است: در این بین رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می‌توانند نقش مهمی در امید آفرینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی از طریق انعکاس خدمات، اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، خدماتی و حاکمیتی در جامعه داشته باشند، چرا که از دیرباز رسانه‌ها به عنوان یک عامل اساسی توسعه کشورهای دنیا مورد توجه مسئولان و مردم قرار داشته و دارند.

به طور قطع، همسویی و هم‌افزایی رسانه‌های گروهی با اهداف و سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید می‌تواند ضمن تسهیل امور در بخش‌های مختلف و رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای را نیز میسور نموده و زمینه‌های اعتماد عمومی و آرامش فکری و روانی جامعه را نیز فراهم نماید.

در این بین خبرگزاری‌ها به عنوان رسانه‌های مولد همواره مورد توجه خاص بوده‌اند چرا که گستردگی و فراوانی مخاطبین آنها در اقصی نقاط دنیا در کنار سرعت انتشار اخبار و اطلاعات در اینگونه رسانه‌ها موجب شده بیش از پیش در متن توجهات مردم و مسئولان و روزنامه‌ها و مطبوعات قرار داشته باشند.

چنانکه به نظر می‌رسد انتقاد و پرداختن به کاستی‌ها به عنوان یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در تمام دنیا نه تنها پذیرفتنی بلکه لازم و ضروری است اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند فرایند انجام این انتقاد نباید به واگویه کردن کوتاهی‌ها خلاصه شود چرا که این امر نه تنها مشکلی را از جامعه و مردم مرتفع نمی‌کند بلکه زمینه‌های ناامیدی و بی‌اعتمادی عمومی را در جامعه فراهم خواهد کرد بلکه باید در کنار پرداختن به نواقص، نقاط مثبت و راهکارهای کارشناسی شده و اجرایی نیز برای برون رفع از مشکلات و موارد منفی مطروحه نیز با لحنی دلسوزانه و متعهدانه منتشر شود چرا که یکی از اصول مطرح اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای این چنین مقرر می‌دارد.

مع‌الوصف خراسان جنوبی با توجه به پیشینه علمی و تاریخی که دارد دارای مردمی مومن، متدین، انقلابی و همیشه در صحنه و فرهیخته است که سه روزنامه رسمی، چندین هفته‌نامه، چندین ماهنامه و نیز خبرگزاری‌های فعالی که در این استان وجود دارد آن را نسبت به سایر استان‌های کشور از این حیث متمایز ساخته و خراسان جنوبی را جزو استان‌های برخوردار در این زمینه قرار داده است.

از این روی: انتظار می‌رود تمامی خبرگزاری‌ها از جمله خبرگزاری فارس نیز با تأسی از منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ای دولت تدبیر و امید و نیز سیاست‌های کاری در استان خراسان جنوبی همچون گذشته از تمام توان و ظرفیت خود بهره گرفته و در رسیدن به اهداف عالیه خود در آن رسانه با توجه به سیاست‌های کاری بیش از پیش موفق باشد.

اینجانب ضمن تبریک 20 تیر ماه سالروز تاسیس خبرگزاری فارس و تشکر و قدردانی از مساعی ارزشمند آن خبرگزاری از درگاه ایزد متعال موفقیت و بهورزی همه مدیران، عوامل و دست‌اندرکاران آن رسانه را مسئلت دارم.

انتهای پیام/69008/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول