اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید محمودیان

تاجی از نور بر سر پدر و مادر قاریان قرآن/ وصیت‌نامه‌ای که هیچ‌گاه دیده نشد

قاری قرآن بود و دیگران را هم به خواندن قرآن تشویق می‌کرد، در جبهه دیده‌بانی می‌کرد، از شاهدان ترور مقام معظم رهبری به دست منافقین کوردل بود و در نهایت در عملیات مرصاد و در راه مبارزه با این گروهک تروریستی به شهادت رسید.

تاجی از نور بر سر پدر و مادر قاریان قرآن/ وصیت‌نامه‌ای که هیچ‌گاه دیده نشد

خبرگزاری فارس- گروه فعالیت‌های قرآنی: در دومین هفته از ماه مبارک رمضان این هفته به همراه جمعی از جامعه قرآنی کشور به دیدار خانواده شهید «محمد‌حسین محمودیان» رفتیم.

در این دیدار «سید‌محسن موسوی‌بلده»، «رحیم قربانی»، نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی، و نمایندگان سیمای قرآن، خبرگزاری‌های ایکنا و فارس حضور داشتند.

تلاوت استاد موسوی بلده آغاز بخش دیدار بود و در ابتدای برنامه قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه «محمد‌رسول‌الله(ص)» طی سخنانی گزارشی از یاد‌واره شهدای قرآنی برای حاضران عرضه کرد و در ادامه پدر شهید به بیان برخی از ویژگی‌ها و خاطرات فرزندش پرداخت.

 

 

فعالیت شهید در مسجد و هیئت‌های مذهبی

پدر شهید محمودیان گفت: محمد‌حسین 15 سال داشت و با برادرانش به فعالیت‌ در مسجد ابوذر و هیئت‌های مذهبی می‌پرداخت تا جایی که ما کمتر بچه‌ها را می‌دیدیم. فصل زمستان قصد رفتن به جبهه را داشت. من مخالف بودم اما نتوانستم او را منصرف کنم و محمد‌حسین رفت اما با پایی مجروح باز‌گشت.

تا نیاز به جهاد است باید مبارزه کرد

دوباره عزم رفتن کرد به او گفتم دیگر کافیست نرو اما دوباره رفت و پیش از رفتن گفت: تا زمانی که نیاز به جهاد است نباید جبهه را خالی کرد و باید مبارزه کرد.

با اتمام جنگ هم دست از مبارزه برنداشت کارش دیده‌بانی بود اما اواخر می‌گفت: از دیده‌بانی خسته شدم به خط رفت و آر‌پی‌جی‌زن شد و در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

وصیت‌نامه‌ای که هیچ‌گاه دیده نشد

در ادامه مادر شهید درباره فرزندش گفت: بچه‌ بسیار مقیدی بود، نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد، هنگامی که زن‌های محل در کوچه با هم گفت‌وگو می‌کردند به آنها تذکر می‌داد و می‌گفت: به منزل بروید این‌جا جای شما نیست. قاری قرآن بود و در جلسات قرآن استاد خدام حسینی شرکت می‌کرد، در جلسه‌ای که مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر ترور کردند حضور داشت و ماجرا را کاملاً دیده بود. وصیت‌نامه‌ای برای خود تنظیم کرده بود که پدرش آن را دید حسین بسیار ناراحت شد و وصیت‌نامه‌اش را برداشت و برد و ما دیگر وصیت‌نامه او را ندیدیم.

 

 

تاجی از نور برسر پدر و مادر قاریان قرآن

استاد موسوی بلده در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: خداوند در قیامت تاجی از نور بر سر پدران و مادرانی می‌گذارد که فرزندان آنها به قرائت قرآن کریم مشغول هستند، حال فرزند شما هم قاری قرآن بوده و هم به شهادت رسیده پس باید گفت خوشا به حال شما.

خداوند در قرآن کریم بیان کرده که ما شما را به یکی از این 5 چیز امتحان می‌کنیم؛ گرسنگی، ترس، اموال، مشکلات جسمی و فرزندان. البته برخی با یکی از این موارد و برخی هم با همه موارد امتحان می‌شوند. اما کسانی که بگویند ما از خداییم و بسوی خدا می‌رویم و بر مصیبت‌ها صبر کنند سه پاداش دریافت می‌کنند؛ اول خداوند بر آنها صلوات می‌فرستد دوم رحمت خدا شامل حال آنان می‌شود و سوم هدایت خدا نصیب آنها می‌شود.

خانواده مجاهد

مجید محمودیان از اساتید قرآن، پسر‌عمو و همرزم شهید از دیگر حاضران در این دیدار بود که به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: حال و هوای جبهه در خانواده ما بسیار وجود داشت حتی پدر من که مریض احوال و ضعیف بود هم قصد عزیمت به جبهه را داشت. گفتیم ما به جبهه می‌رویم شما دیگر نرو اما پدرم گفت: سهم شما با سهم من تفاوت دارد.

محمد‌حسین در منطقه به من دیده‌بانی یاد داد در تیپ ذوالفقار لشگر 9 بدر با هم بودیم وی در کارش بسیار ماهر بود و گاهی اوقات چنان با دقت گرای دشمن را می‌داد که احساس می کردیم معجزه رخ داده است.

 

 

شجاعت شهید محمودیان

این شهید بزرگوار بسیار نترس بود و به هیچ وجه از شدت آتش دشمن هراس نداشت بار‌ها اتفاق افتاده به دلیل سنگینی آتش ما از سنگر تکان نمی‌خوردیم اما وی شجاعانه به بیرون از سنگر می‌رفت و مجروحان را مداوا می‌کرد این اواخر از دیده‌بانی خسته شده بود و به لشگر پیاده رفت و همانجا شهید شد.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول