اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

خشونت‌های جنسی گسترده علیه زنان مسلمان هند موضوع یک کتاب ممنوعه

کتاب «سوسیالیسم و خشونت جنسی علیه زنان؛ احمدآباد از سال 1969»، دو ماه پیش در هند منتشر شد اما در مدت کوتاهی توسط ناشر جمع آوری و توزیع آن متوقف شد.

خشونت‌های جنسی گسترده علیه زنان مسلمان هند موضوع یک کتاب ممنوعه

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس،‌ اخیرا توزیع کتابی در کشور هند ممنوع شده است که این کتاب به بررسی ظلمی طولانی مدت علیه زنان مسلمان هندی می‌پردازد.

این کتاب که «سوسیالیسم و خشونت جنسی علیه زنان؛ احمدآباد از سال 1969» نام دارد، دو ماه پیش در هند منتشر شد اما در مدت کوتاهی توسط ناشر جمع آوری و توزیع آن متوقف شد. به نویسنده این کتاب یعنی خانم مگا کومار که استاد تاریخ در دانشگاه آکسفورد است،‌ اعلام شده که این کتاب نیاز به بازنگری جامع و تجدید نظر دارد.

اما موضوع این کتاب چیست که تا این حد حساسیت برانگیز شده است؟ نویسنده کتاب در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته، گفته است که موضوع کتاب به خشونت گسترده علیه زنان مسلمان هندی در این کشور می‌پردازد که در بخش گجرات و به ویژه شهر احمدآباد و مناطق مسلمان نشین هند، زندگی می‌کنند و مورد تجاوز جنسی هندو‌ها و آزار جسمی قرار گرفته‌اند که بعضا منجر به معلولیت هم شده است.

او در این کتاب به طور خاص یک دوره پنجاه ساله را در تاریخ احمدآباد هند بررسی کرده است که بیش از هر زمان دیگری زنان مسلمان مورد آزاد مردان هندو قرار گرفته‌اند به طوری که در سال‌های 1969، 1985 و 2002 این خشونت، دسته جمعی  و به صورت گروهی توسط هندوهای افراطی با انگیزه‌های ناسیونالیسی و از بین بردن جامعه مسلمانان هند و شکستن شخصیت و هویت جمعی مسلمانان انجام شده است.

خانم کومار12 سال روی این موضوع کار کرده و موضوع رساله دکتری و فوق دکتری او در دانشگاه آکسفورد همین موضوع بوده و برای انتشار این کتاب علاوه بر بررسی های تاریخی با بیش از 80 نفر از جمله زنان مسلمان قربانی این خشونت‌ها،‌ رهبران گروه‌های ناسیونالیست هندو و فعالان حقوق بشر مصاحبه کرده است.

این کتاب در ماه آوریل در هند توسط انتشاراتOrient Blackswan منتشر و بلافاصله جمع آوری شد. آنها دلیل این کار را ترس از قانون و تحرکات خشونت آمیز هندوهای افراطی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول