اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏‌فقیه در استان گلستان:

صحبت قبل از ازدواج تاثیری در شناخت طرفین ندارد

نماینده ولی‌‏فقیه در استان گلستان این تفکر که صحبت قبل از ازدواج تاثیر زیادی در شناخت دختر و پسر از یکدیگر دارد را رد کرد.

صحبت قبل از ازدواج تاثیری در شناخت طرفین ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏‌الله سیدکاظم نورمفیدی در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: شخصیت یک انسان با چند دقیقه و یا 10 جلسه صحبت کردن مشخص نمی‏شود.

وی افزود: گاهی اوقات انسان با فردی سال‏‌ها رابطه دوستی دارد، اما باز هم شناخت واقعی از او ندارد همانند امام صادق (ع) که وقتی با رفتار زشت یکی از دوستان خود نسبت به یک غلام آشنا شد از اینکه وی را تاکنون نشناخته بود اظهار ناراحتی کرد.

بهترین راه انتخاب همسر مناسب، توکل به پروردگار  است

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری سپس این سئوال را مطرح کرد: وقتی انسان در طول چند سال رفاقت، دوست خود را به خوبی نمی‏شناسد، چطور ممکن است در مدت چند جلسه صحبت کردن شناخت واقعی از همسر آینده خود به دست آورد؟

نورمفیدی، بهترین راه انتخاب همسر مناسب را توکل به ذات اقدس الهی و توجه به توصیه‏های وارده از پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) عنوان کرد.

وی، ویژگی‏های زن خوب را به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص)، فرزندآوری و محبت زیاد به همسر و فرزندان ذکر کرد و به نقل از حضرت علی (ع)، زنان قریشی که مهربان‌ترین زنان نسبت به همسر و فرزندان هستند، با شوهر خود راحت بوده و نسبت به مرد بیگانه تکبر دارند، را بهترین زنان دانست.  

خانواده‏‌های ما با معارف دینی ازدواج بیگانه هستند

امام جمعه گرگان با بیان اینکه برای ازدواج باید از منابع غنی دینی کمک بگیریم، گفت: متاسفانه خانواده‏‌های ما با معارف دینی ازدواج بیگانه هستند.

نورمفیدی افزود: انتخاب همسر از عجایب دین مقدس اسلام است که در ریزترین مسائل، ما را راهنمایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‏‌های ما از 50 سال قبل با این معارف آشنا می‏شدند جامعه دچار وضع نامناسب فعلی نمی‏شد.

اسلام برخلاف غرب برای تشکیل خانواده ضوابط خاصی دارد

نماینده ولی‌‏فقیه در استان گلستان ادامه داد: از آنجایی‌ که نگاه اسلام به مسئله ازدواج ویژه است و آن را اساس تربیت انسان می‏‌داند، برای تشکیل خانواده ضوابط خاصی هم در نظر گرفته است.

نورمفیدی تصریح کرد: بر خلاف جوامع غربی که بدون ضابطه و شرایط خاصی ازدواج می‏‌کنند و نتایج اسفباری هم به همراه دارد، در دنیای اسلام، ازدواج دارای آداب خاصی است.

وی اظهار کرد: امام محمدباقر (ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ایشان نیز به نقل از ذات اقدس الهی فرمود: اگر من اراده کنم برای یک بنده مسلمان خیر دنیا و آخرت را یکجا برایش جمع کنم به او قلب خاشع، زبان ذاکر، صبر در بلایا و زن شایسته‏ای که از نگاه به او شاد شود، می‏‌دهم.

پروردگار به بنده خود همسر شایسته عنایت می‌‏کند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خشوع یک حالت قلبی است که انسان در برابر بزرگی، حالت شکستگی پیدا می‏‌کند، چنین فردی زبان ذاکر هم دارد.

نورمفیدی افزود: پروردگار چنین اراده‌ایی را برای همه انسان‏‌ها ندارد، بلکه به کسانی که تاج افتخار بندگی او را بر سر بگذارند چنین محبتی می‌‏کند.

به گفته وی، یکی از نعمت‏های الهی این است که به بندگان خود همسر شایسته عنایت می‏‌کند.

امام جمعه گرگان، ارجح‏ دانستن پسران نسبت به دختران را در بعضی از خانواده‏‌ها یک سنت غلط دانست و گفت: پسر و دختر نعمت پروردگار هستند، حتی چه بسا شاید یک دختر بیشتر از چند مرد ارزش داشته باشد.

انتهای پیام/83003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول