اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کلاله:

6950 هکتار از اراضی کلاله زیرکشت تابستانه رفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: با پایان رفتن برداشت گندم، سویا و جو کشت محصولات تابستانه آغاز و 6 هزار و 950 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت دوم رفته‏اند.

6950 هکتار از اراضی کلاله زیرکشت تابستانه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید حمزه موسوی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این مقدار یک‏هزار و 550 هکتار سویا کشت شده، 2 هزار و 650 هکتار زیر کشت شالی قرار گرفته، 250 هکتار ذرت علوفه‏ای کاشته شده و 2 هزار و 500 هکتار هم زیر کشت آفتابگردان قرار گرفته است.

برداشت 119 هزار و 700 تن گندم در کلاله

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گندم شهرستان 47 هزار تن بود که در مجموع 119 هزار و 700 تن گندم برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: از این میزان 61 هزار و 407 تن با قیمت مصوب یک‏هزار و 50 تومان توسط بخش دولتی خریداری و مابقی یا توسط بخش خصوصی خریداری شده و یا در انبارهای کشاورزان قرار دارد.

موسوی ادامه داد: سطح زیر کشت کلزا در کلاله 7 هزار و 152 بوده که از این مقدار 9 هزار و 85 تن کلزا به دست آمده و به طور صد در صد توسط بخش دولتی با قیمت مصوب یک‏هزار و 900  تومان خریداری شده است.

این مسئول اضافه کرد: ضمن اینکه 300 هکتار از اراضی منطقه هم زیرکشت جو بوده که 630 تن محصول به دست آمده از این محصول در اختیار کشاورزان و دامدارانی است که دامدار بوده و برای خوراک دام از آن استفاده می‏کنند.

سطح زمین‏های زراعی در کلاله 68 هزار و 153 هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله خاطرنشان کرد: سطح کلی زمین‏های زراعی در کلاله 68 هزار و 153 هکتار بوده که 930 هکتار آن باغ که از این میزان 855 هکتار به درخت زیتون اختصاص داده شده است.

موسوی ادامه داد: برداشت محصول زیتون در این چند ساله اخیر هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی خوب و مورد رضایت کشاورزان و باغداران بوده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش مصرف بهینه آب در کشاورزی به میزبانی شهرستان کلاله تاکید کرد: کشاورزان به منظور استفاده بهینه از آب با کارشناسان جهاد کشاورزی تعامل و همفکری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مشکل کم آب را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/2307/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول