اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‎بار در گلستان

آیین تجلیل و تکریم 70 نفر از مداحان و شاعران آئینی فقید قیام حسینی برگزار شد

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان گفت: برای نخستین‎بار نسبت به برگزاری آیین تجلیل و تکریم 70 نفر از مداحان، شاعران آیینی و تعزیه‎خوانان فقید قیام حسینی در گلستان اقدام شد.

آیین تجلیل و تکریم 70 نفر از مداحان و شاعران آئینی فقید قیام حسینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین کبیر سه‌شنبه شب در آیین تجلیل و تکریم از مداحان، شاعران آئینی و تعزیه‎خوانان فقید قیام حسینی که در شبستان امام علی (ع) امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع 70 تن از مرحومان موصوف از خانواده‎های دو شاعر آئینی، سه تعزیه‎خوان، پنج مداح شهید و 60 تن از مداحان و ذاکران آل‎الله تجلیل شد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این آیین به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره و تصریح کرد: خدا را سپاس که در میان مردم کسانی را قرار داد که به سوی ما می‎آیند و بر ما وارد می‎شوند و ما را مدح و مرثیه می‎کنند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی گلستان رعایت شئونات و توجه به جایگاه مداحی را مهم خواند و افزود: وحدت در جهان اسلام و حفظ حرمت اعتقادات قومی و مذهبی یکی از موضوعات اساسی است، چراکه اختلاف‌افکنی سبب تیز شدن شمشیر دشمنان می‎شود.

لزوم تکریم از مداحان، شاعران آیینی و تعزیه‎خوانان

کبیر بر لزوم تکریم از مداحان، شاعران آیینی و تعزیه‎خوانان تاکید کرد و بیان داشت: مداحان و شاعران آیینی و خانواده‎های‎ آنها یک عمر در خانه اهل‎بیت (ع) و سالار شهیدان مرثیه‌سرایی و نوکری کردند، لذا برگزاری چنین مراسمی به پاس تجلیل و تکریم از فقیدان این عرصه برگزار شده است.

وی بیان داشت: برگزاری این مراسم با هماهنگی قبلی به ریاست حجت‎الاسلام سلیمانی‎فرد رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان و بر اساس مصوبه هیئت رئیسه کانون که اعضای آن عبدالرحیم پناهی، محمدحسین جنتی، محمدصاحب فیضی، حسن احمدی، خانم‎ها عقیلی و جندقی و به پیشنهاد این‌جانب به اتفاق آراء تصویب شد و برای تایید نهایی به مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی تقدیم شد که مورد موافق ایشان قرار گرفت.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی گلستان با بیان اینکه جلسه مقدماتی با حضور حجت‎الاسلام نجفی معاون فرهنگی و تبلیغ و نیکزاد مسئول تشکل‎های دینی سازمان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آستان مبارک امامزاده عبدالله (ع)، صدا و سیما، فرمانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری در این راستا ایفای نقش کردند.

کبیر همچنین سازمان بسیج مداحان سپاه نینوا، مسئولان دفاتر حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری، عیسی امامی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی و مجمع‎الذاکرین را از دیگر نمایندگان ادارات همکار در برگزاری این همایش ذکر کرد.

وی در پایان از خانواده‎های مداحان، شاعران آیینی و تعزیه‎خوانانی که نام آنها به دلیل عدم اطلاع کافی احصاء نشده است خواست تا نام، نام خانوادگی، سال فوت متوفی را به کانون مداحان اطلاع دهند و چنانچه آثار صوتی و تصویری آن فقیدان را داشته باشند از طریق دفتر تبلیغاتی با شماره تلفن 4427630 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/83001/گ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول