اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرگز:

اطلاعات درست مبنای مبارزه صحیح با قاچاق است

فرماندار شهرستان بندرگز گفت: دریافت اطلاعات صحیح در زمینه قاچاق می‎تواند اساس و مبنای اصولی برنامه‎ریزی برای مبازه با این چالش و اخلال اقتصادی باشد.

اطلاعات درست مبنای مبارزه صحیح با قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اصغر میرزایی پنجشنبه شب در دومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل فرمانداری بندرگز اظهار داشت: باید تدابیری اتخاذ شود تا سلامت چرخه اقتصادی در شهرستان تقویت و از قاچاق کالا و ارز پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی، اسباب توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان را فراهم می‎آورد.

میرزایی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاهی در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا اذعان داشت: با همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه‎های متولی و برنامه‎ریزی مناسب می‎توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در این عرصه بود.

وی ادامه داد: مهم‎‎ترین آسیب حاصل از قاچاق کالا در یک کشور، وارد کردن ضربه‌های اساسی به اقتصاد پایه‎ای آن کشور، توان تولیدی و اشتغالزایی آن است.

قاچاق کالا اقدامی هدفمند برای تغییر سبک زندگی 

فرماندار بندرگز با اشاره به پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی قاچاق کالا افزود : قاچاق کالا درحوزه اقتصادی می‌تواند در کوتاه‎مدت موجب کاهش میزان اشتغال، تضعیف تولید ملی، بالا آمدن نسبت قیمت تولید و کالا و ایجاد درآمد نامشروع شود.

میرزایی متذکر شد: قاچاق کالا که با هدف سوداندوزی انجام می‌شود، در حقیقت یک اقدام و حرکت هدفدار از سوی دشمنان برای ضربه‌زدن به ارزش‎های فرهنگی کشور و ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم است.

وی تشویق مشارکت عمومی، اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی در مورد شناساندن خطرات کالای قاچاق در جامعه را از سوی دستگاه‎های متولی خواستار شد.

میرزایی همچنین بر لزوم تشدید کنترل ورودی و گلوگاه‌های شهرستان بندرگز در خصوص قاچاق کالا تاکید کرد.

انتهای پیام/83002/گ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول