اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اکوادوری‌ها خواستار قطع روابط این کشور با اسرائیل شدند

صدها تن از مردم اکوادور طی تظاهراتی در روز جهانی قدس خواستار قطع روابط دولت این کشور با رژیم غاصب صهیونیستی شدند.

اکوادوری‌ها خواستار قطع روابط این کشور با اسرائیل شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، مردم اکوادور با برپایی تظاهرات و تجمع مقابل سفارت اسرائیل در این کشور در روز جهانی قدس با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی از دولت خود تقاضا کردند که سفیر اکوادور را از اسرائیل به کشورشان بازگردانده و هرگونه روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع نماید.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: تظاهرکنندگان ضمن سوزاندن پرچم اسرائیل در این روز با برافراشتن پرچم ملی فلسطین حمایت خود را از مردم بی‌دفاع و مظلوم این کشور نشان دادند.

اقشار گوناگون این کشور اعم از پیر و جوان، نمایندگان مجلس، بومیان، زنان و فعالان اجتماعی همگی در طول این راهپیمایی تا رسیدن به سفارت اسرائیل در «کیتو» پایتخت اکوادور علیه حملات وحشیانه این رژیم به مردم غزه فریاد اعتراض سردادند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی مانند «دوستان من در فلسطین در حال قتل عام هستند» را بر روی دیوارهای سفارت اسرائیل نوشته و اعلام کردند: ای اسرائیل، به ما بگو که از کشتن مردم بی‌گناه و بی‌دفاع چه احساسی داری؟

همانطور که «ناتو» باید از افغانستان خارج شود صهیونیست ها نیز باید از فلسطین خارج شوند.

اسرائیل صهیونیست یک تروریست است، او قاتل کودکان مظلوم فلسطینی است.

مردم اکوادور طی انتشار بیانیه‌ای در طول تظاهرات جهت نشان دادن همبستگی خود با ملت فلسطین بیان کردند که اسرائیل با این اقدامات، استکبار خود را به جامعه بین‌المللی ثابت کرده و همچنین نشان داده که منکر تمامی راه حل‌های سازمان ملل متحد جهت پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینیان می‌باشد.

اسرائیل با کمال بی‌اعتنایی به اعتراضات فلسطینی‌ها با صدور مجوز ساخت 14000 مسکن جدید در شهرک‌های غیرقانونی‌اش در «اورشلیم» در سال 2013 نشان داد که قصد دست کشیدن از استعمار خاک فلسطین و همچنین غارت منابع آن را نخواهد داشت.

اکوادوری‌ها در ادامه طی این بیانیه تأکید کردند که این مسئله بسیار ناجوانمردانه و خجالت‌آور است که ارتش ساده فلسطین بدون برخورداری از هیچ‌گونه تجهیزات نظامی مدرن در مقابل قدرتمندترین ارتش دنیا ایستادگی کند در حالی که صدای اعتراض هیچ کدام از اعضای جوامع بین‌المللی نیز در این خصوص به گوش نرسد.

«فلیپه اوگاز» یکی از رهبران این تظاهرات اعلام کرد: به زودی بیانیه منتشر شده در این تظاهرات که سند حمایت ما از ملت فلسطین می‌باشد را به منظور قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل به وزارت امور خارجه اکوادور تحویل خواهیم داد.

«ماریا آگوستا کایه» یکی از نمایندگان مجلس اکوادور طی این راهپیمایی تأکید کرد که همه دنیا از وقوع این کشتار عظیم ناراحت هستند؛ مردم اکوادور نیز از این قاعده به دور نخواهند بود، ما همانطور که علیه «هولوکاست» جنگ جهانی دوم ساکت نماندیم اکنون نیز در برابر «هولوکاست» مردم فلسطین خاموش نخواهیم ماند.

وی در ادامه تصریح کرد: 65 سال است که از این جنگ می‌گذرد، 65 سال غارت، 65 سال تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک فلسطین؛ من معتقدم که دیگر زمان احترام به حقوق فلسطینیان و به رسمیت شناختن دولت و خاک این کشور فرا رسیده است و این کشتار‌ها قطعا باید به پایان برسد.

به گزارش فارس، شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 2 هفته گذشته تا‌کنون به 884 شهید و بیش از 5 هزار و 840 زخمی رسیده است.

در طول این 2 هفته اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، این کشور را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول