اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال گردشگری بیرجند:

جذب گردشگر در خراسان جنوبی نیازمند کاهش هزینه حمل و نقل مسافر است

یک فعال گردشگری بیرجند گفت: حمل و نقل آسان و ارزان مسافر به استان و تردد داخلی ارزان مسافر در استان دو عامل مهم در راستای جذب گردشگر به استان است که باید مورد توجه قرار گرفته شود.

جذب گردشگر در خراسان جنوبی نیازمند کاهش هزینه حمل و نقل مسافر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد کاشانی بعد از ظهر امروز در سومین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر در بخش گردشگری با هدف جذب گردشگر وارد شده‌ایم و در حال شناسایی ضعف‌های موجود این بخش در استان هستیم.

وی تصریح کرد: انتقال آسان و ارزان مسافر به استان و ترانسفر داخلی ارزان مسافر در استان دو عامل مهم در راستای جذب گردشگر به استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این فعال حوزه گردشگری با بیان این‌که در ارتباط با زیرساخت‌های پروازهای ورودی به استان دچار مشکل هستیم، افزود: با توجه به این‌که امروزه مردم دنبال تورهای ارزان قیمت هستند، هزینه‌بر بودن پروازهای استان یکی از مشکلات تورهای مسافری استان است.

کاشانی اضافه کرد: علاوه بر معرفی جذابیت‌های استان باید شکست نرخی داشته باشیم تا انگیزه مسافران را جلب کرده و با استقبال مسافران از استان زمینه‌های معرفی آن به کشور و دنیا فراهم شود.

هواپیمای ام دی مناسب اقلیم گرم و کویری خراسان جنوبی نیست

وی با تاکید بر این‌که به مشکلات حمل و نقل باید با دید باز نگاه کرد، گفت: وجود برخی هواپیماها مانند هواپیمای ام دی مناسب اقلیم گرم و کویری این منطقه نیست و این امر نیازمند مذاکره است.

این فعال حوزه گردشگری با بیان این‌که ظرفیت پروازها باید افزایش یابد، یادآور شد: از آنجایی که یکی از فعالان بخش چارتر در طبس بوده و مختص مهندسان معدن در نظر گرفته شده است می‌توان از آن استفاده کرد.

کاشانی ادامه داد: با توجه به این‌که نقطه ورود این هواپیما به طبس است، این شهرستان می‌تواند منطقه خوبی برای ورود مسافران خارجی به استان باشد.

وی در ارتباط با ترانسفر داخلی ارزان مسافر در استان متذکر شد: با توجه به این‌که اکثر مسافرت‌ها در استان با اتوبوس و مینی‌بوس انجام می‌شود ، می‌توان با کمک مدیران دولتی این ترانسفرها را ارزان کرد.

این فعال حوزه گردشگری با تاکید بر معرفی مناسب جذابیت‌های گردشگری استان یادآور شد: در حال حاضر جایگاه مناسبی در اینترنت برای معرفی گردشگری استان وجود ندارد و به ندرت جستجوگر آن یافت می‌شود.

کاشانی با بیان این‌که مسیر تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری در اینترنت بسیار ارزان و زود بازده است، گفت: ایجاد وب سایت‌های اینترنتی بومی گردشگری، اپلیکیشن‌های بومی گردشگری و ارتباط آژانس‌های گردشگری استان با آژانس‌های مطرح در کشور و دنیا از جمله راه‌های معرفی جذابیت‌های استان و جذب توریست است.

اقامتگاه‌های مناسب محلی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شود

وی ایجاد اقامتگاه‌های مناسب محلی در روستاهای هدف گردشگری را یکی دیگر از راه‌های معرفی استان و جذب توریست عنوان کرد و یادآور شد: اقامتگاه‌های محلی در این مناطق باید توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: نبود امکانات رفاهی در اقامتگاه‌های استان از جمله مشکلات موجود برای جذب گردشگر است.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول