اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرعامل راه‌آهن در همایش خروج غیرتورمی از رکود اعلام کرد

اختصاص ۳ درصد از صرفه‌جویی سوخت به بخش ریلی توسط شرکت نفت

معاون وزیر راه گفت: از کل صرفه‌جویی حاصل از حمل و نقل ریلی، شرکت نفت پذیرفت که تا سه درصد به سرمایه‌گذاری بخش ریلی برگردد.

اختصاص ۳ درصد از صرفه‌جویی سوخت به بخش ریلی توسط شرکت نفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن پورسید آقایی امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای خروج غیر تورمی از رکود، اظهارداشت: در این بسته تسهیلات مطلوبی برای توسعه سرمایه‌گذاران در بخش ریلی اندیشیده شده است.

وی افزود: در بسته مذکور مشکل شرکت‌های هلدینگی و افزایش سرمایه‌گذاری در خرید ناوگان در شرکت‌های تابعه رفع شده است.

وی اظهارداشت: بدین ترتیب شرکت‌ها می‌توانند از شرکت‌های تابعه خود در قالب عقود مشارکتی سود دریافت کنند و سود از مالیات معاف است؛ ضمن آنکه پرداخت کننده سود همان رقم جزء مالیاتش محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از بندهای این بسته افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران، از پرداخت مالیات معاف است.

پورسیدآقایی آفزود: دولت اعلام کرده است که هرکس در بخش‌های حمل و نقل سرمیاه‌گذاری کند برابر همان رقم از سود شرکت از مالیات معاف خواهد بود.

وی گفت: چنین مواردی سرمایه‌گذاری را روان می‌کند و مشوقی است که شرکت‌های هلدینگی پول‌های خود را در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: بند «ق» تبصره بودجه یکساله بود پس تنها امسال در قالب بودجه وجود داشت اما در بسته جدید به قانونی دائمی تبدیل شده است و سقف آن برداشت شده است؛ در طرح‌های کاهش مصرف سوخت به اصل دائمی بودن سقف به هر میزان صرفه‌جویی انرژی تبدیل شده است.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: اگر این قانون در مجلس به تصویب برسد در بخش ریلی شاهد توسعه خواهیم بود.

وی یادآور شد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از بخش خصوصی نسبت به تثبیت تعرفه‌های حق دسترسی اقدام کرد و این حق دسترسی امسال نسبت به سال 91 هم کمتر بود.

وی اظهارداشت: از کل صرفه‌جویی حاصل از مصرف سوخت، شرکت نفت متعهد شد تا سه درصد به سرمایه‌گذاری بخش ریلی باز گردد.

وی تاکید کرد: این 30 سی‌سی به مجموعه سرمایه گذاران ریلی تعلق می‌گیرد؛ با توجه به سایر درآمدها و در کنار معافیت‌های مالی و نحوه تنظیم سود مجموع آنها بخش سودآوری در حمل و نقل ریلی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول