اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خبر داد

برگزاری هفته فرهنگی بوشهر در اتیوپی/ راه‌اندازی خانه موسیقی بوشهر

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به مذاکرات به‌عمل آمده با سفیر اتیوپی به زودی مقدمات برگزاری هفته فرهنگی بوشهر در این کشور فراهم خواهد شد و هنرمندان استان در رشته‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.

برگزاری هفته فرهنگی بوشهر در اتیوپی/ راه‌اندازی خانه موسیقی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، حمیده ماحوزی در نشست هم اندیشی با اهالی موسیقی استان بوشهر اظهار داشت: با عنایت به مقررات موجود به زودی انجمن موسیقی بوشهر با هیئت مدیره جدید آغاز به‌کار خواهد نمود.

وی ادامه داد: اگر چه از اعتبار دوساله انجمن فعلی چند ماهی باقی مانده است، اما نظر به مذاکراتی که با رئیس انجمن موسیقی کشور داشتم و توافق رئیس کنونی انجمن موسیقی بوشهر مبنی بر تسریع در تغییرات اعضا هیئت مدیره، بزودی برابر مقررات اعضا جدید انتخاب خواهند شد.

ماحوزی اظهار کرد: راه‌اندازی خانه موسیقی نیز از اولویت‌های کاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان است که به‌زودی برابر مقررات مقدمات راه‌اندازی آن فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از کنسرت‌های موسیقی دارای مجوز حمایت لازم را خواهد کرد، گفت: بنده از طرفداران ویژه موسیقی هستم و معتقدم این هنر مورد قبول جامعه و مردم است و ارزش ویژه‌ای دارد، وقتی ما از برخی پتانسیل‌ها همچون: سالن، هنرمند خوب، استاد موسیقی، مخاطب علاقه‌مند بهره‌مند هستیم، چرا از این ظرفیت استفاده صحیح نکنیم؟ قطعا بهتر است از اینکه خدای ناکرده، هنرمند ما در مسیری سوق داده شود که همراه با لهو و لعب و مسائل دیگر است.

این مقام مسئول در خصوص نوع مجوزها تاکید کرد: گروه‌های موسیقی خارج استان که متقاضی اجرا در استان هستند باید دارای مجوز وزارت باشند و همچنین گروه‌های دارای سبک پاپ در درون استان نیز جهت اجرا در داخل استان باید دارای مجوز از تهران باشند.

ماحوزی ادامه داد: گروه‌های فعال در استان که دارای سبک موسیقی بومی بوده مجوز آنها جهت اجرا در استان و یا سایر استانها از طرف اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر صادر خواهد شد.

وی ضمن مخالفت با تفکیک جنسیتی در سالن‌های موسیقی خاطرنشان کرد: من تفکیک جنسیتی در سالن‌های تماشای موسیقی را توهین به کیان و قداست خانواده می‌دانم و با آن مخالفت صریح دارم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت و پشتیبانی استاندار از برنامه‌های فرهنگی و هنری بخصوص موسیقی، این توفیق را ارزشمند برشمرد و امیدوار شد بتوانیم با برنامه‌ریزی لازم در سایر مناسبت‌های مختلف نهایت بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود ببریم.

وی در پاسخ به سئوال تعدادی از هنرمندان مبنی بر کمبود فضا و مکان لازم برای تمرین موسیقی، اظهار کرد: سالن اجتماعات اداره کل در روزهایی که فاقد برنامه است در اختیار هنرمندان خواهد بود که امیدوارم بزودی جهت تامین فضای بهتر و بیشتر تمهیداتی اتخاذ شود.

وی در جمع بندی سخنان خود، تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها و همچنین انسجام درونی هنرمندان و گروه‌های موسیقی را از عوامل موفقیت در کار هنری ذکر و خواستار همکاری بیش از پیش هنرمندان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

در این نشست معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کروبی مشاور مدیرکل، طی سخنانی بر لزوم همدلی و حضور بیشتر هنرمندان در فعالیت‌های هنری تاکید و خواستار دخالت و همکاری هنرمندان در کاهش چالش‌های حوزه موسیقی شدند.

اظهار نظر فردی هنرمندان و اهدا لوح سپاس موسسه دی باذر به مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر به جهت همکاری در برپایی کنسرت علیرضا قربانی از دیگر برنامه‌های جنبی این نشست بود.

انتهای پیام/66006/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول