اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

وجود 30 واحد مرغداری در اسدآباد ظرفیت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی است

فرماندار اسدآباد با اشاره به وجود 30 واحد مرغداری در شهرستان اسدآباد گفت: در صورتی که این واحدها با ظرفیت خوب کار کنند و بیش از 500 هزار قطعه مرغ تولید داشته باشند، موجب ایجاد اشتغالزایی بیشتری می‌شوند.

وجود 30 واحد مرغداری در اسدآباد ظرفیت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکایی صبح امروز در آئین بهره‌برداری از واحد مرغ گوشتی هزار قطعه‌ای در روستای حسن‌آباد امام شهرستان اسدآباد، با اشاره به مشکل اساسی کشور ایران در بخش دام دارد، اظهار داشت: این مشکل وابستگی به کشورهای دیگر در زمینه واردات نهاده‌های دامی است.

وی ادامه داد: واردات این نهاده‌ها موجب بالا رفتن قیمت و هزینه گوشت سفید و قرمز است که جهاد کشاورزی به دنبال کشت نهاده‌هایی است که جایگزین این واردات شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در طی چند سال گذشته کشور ایران با بحران گوشت سفید مواجه بود، خاطرنشان کرد: البته امروز با افزایش ظرفیت تولید و مجوز برای ساخت و ساز واحدهای مرغداری این مشکل حل و حتی اشباع هم شده است.

وی با تأکید بر استانداردسازی واحدهای مرغداری، گفت: امنیت غذایی در جامعه یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه است که باید در استفاده از دارو برای دام‌ها دقت لازم را داشته و مرغ سالم را به جامعه تحویل دهیم.

بکایی در خصوص مرغداری گوشتی 100 هزار قطعه‌ای نیز گفت: این واحد تولیدی یکی از واحدهای مرغداری شهرستان است که در تولید مرغ سالم گام برداشته است.

این مقام مسئول بر برندسازی واحد مرغداری گوشتی 100 هزار قطعه‌ای تأکید کرد و گفت: تولید کننده این واحد می‌تواند برای ایجاد اطمینان با شرکت‌هایی که در سطح کشور در زمینه تبلیغات دام فعالیت می‌کنند، اقدام به برندسازی واحد خود کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به وجود 30 واحد مرغداری در شهرستان، خاطرنشان کرد: اگر این واحدها با ظرفیت خوب کار کنند و بیش از 500 هزار قطعه مرغ تولید داشته باشند موجب ایجاد اشتغالزایی بیشتری خواهد شد.

وی وجود صنایع تبدیلی در بخش دام را در شهرستان یک ضرورت دانست و از تولید کننده مرغداری خواست با سرمایه‌گذاری در این بخش موجب ایجاد اشتغال بیشتری شود و همچنین بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات، تولیدکنندگان را حمایت کند.

انتهای پیام/89008/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول