اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور کشوری تئاتر فجر مطرح کرد

نقش تئاتر در استحکام روابط انسانی/تئاتر برآمده از نیاز جامعه است

داور بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تئاتر برآمده از نیاز جامعه است، گفت: تئاتر می‌تواند به استحکام روابط انسانی و اعتلای خصلت‌های خوب انسانی کمک کند.

نقش تئاتر در استحکام روابط انسانی/تئاتر برآمده از نیاز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن قصابیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به برگزاری بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای انتخاب برگزیدگان جشنواره باید دید که اجرای نمایش‌ها توانسته تماشاگران خوبی جذب کند یا خیر.

این داور کشوری ادامه داد: با جذب هرچه بیشتر مخاطب برترین‌ها در این حوزه نیز با داوری اعضای هئیت داوران نیز انتخاب می‌شود.

داور بیست و ششمین جشنواره استانی تئاتر فجر کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در اجرای جشنواره‌ها تماشاگران نظر دهند و دیدگاه خود را نسبت به اجراهای صورت گرفته بیان کنند، بدون شک کار داوری نمایشنامه‌ها توسط داوران جشنواره آسان‌تر است.

قصابیان تصریح کرد: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای وافری در حوزه نمایش دارند که سرشار از انرژی برای انجام کارها و اجراهای نمایشی در سطح استان، ملی و حتی بین‌المللی است.

این مسئول با اشاره به سفرهایی که به مرکز کهگیلویه و بویراحمد داشته و دیدن اجرای هنرمندان این استان بیان کرد: در این جشنواره که چندین نمایش را مشاهده کردم، شاهد شور و اشتیاق زیادی در بین هنرمندان این استان در زمینه هنر نمایش بودم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون با وجود تلاش‌هایی که طی 20 الی 30 سال قبل از سوی مسئولان مرکز هنرهای نمایشی برای توسعه و ارتقای این هنر به کار گرفته شد، ولی همچنان به درجه مورد قبول نرسیدیم، تصریح کرد: تئاتر باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد که در آن صورت می‌تواند موفق باشد.

قصابیان با اشاره به تاثیر تئاتر بر سطح جامعه بیان کرد: تئاتر به عنوان رکن تمدن بوده و می‌تواند بر تلویزیون، سینما و هنر تاثیر بگذارد.

این داور کشوری تئاتر فجر تصریح کرد: اعضای گروهای نمایشی می‌توانند با اجرای خوب، هنرهای متفاوتی را با اندازه‌‌های مختلف به اجرا بگذارند تا بتوانند مخاطبان بیشتر و بهتری را جذب کنند.

وی تئاتر را عاملی جریان‌ساز، آموزش دهنده و موثر در فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: با اجرای نمایش‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و خانوادگی می‌توان شاهد تاثیرپذیری تئاتر در سطوح مختلف باشیم.

این داور کشوری در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش تئاتر در جامعه مدرن امروزی اشاره کرد و گفت: تئاتر می‌تواند به استحکام روابط انسانی و اعتلای خصلت‌های خوب انسانی کمک کند، از این‌رو باید گفت که تئاتر می‌تواند برآمده از نیازهای جامعه باشد، یعنی چیزی را بازگو کند که روح جمعی یک جامعه الان نیاز دارد.

قصابیان با تاکید بر اینکه بازیگرانی که در سریال‌ها و فیلم‌ها بازی می‌کنند از برترین‌های تئاتر دهه هفتاد هستند، اذعان کرد: زمانی که تئاترافول کند سطح سریال سازی‌ها نیز کم می‌شود.

وی در ارزیابی خود از تئاتر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان تئاترهای خوبی را به اجرا گذاشته شده است، بیان کرد: چندین بار با تئاتر یاسوج مواجه شدم، بیش‌ از 17 سال قبل و یک بار در جشنواره منطقه‌ای بوشهر آثاری را که جوانان یاسوج ارائه دادند، دیدم و برای همین ناآشنا با تئاتر این استان نیستم و خلاقیت‌های جوانان یاسوج را می‌شناسم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن قصابیان کارگردان تلویزیون، استاد دانشگاه، سردبیر رادیو، ناظر کیفی بخش متن دفتر ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایشی کشور و کارگردان مرکز هنرهای نمایشی رادیو را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/82011/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول