اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان

بلوار مدنی، خیابانه نمونه ترافیکی همدان/ احداث خط اول بی.ار.تی تا پایان سال 94

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان گفت: بلوار مدنی همدان به عنوان خیابان نمونه ترافیکی به دلیل دارا بودن استانداردهای لازم در نظر گرفته شده تا سایر خیابان‌ها نیز مانند آن ساماندهی شوند.

بلوار مدنی، خیابانه نمونه ترافیکی همدان/ احداث خط اول بی.ار.تی تا پایان سال 94

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کامران گردان امشب در جمع اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد مصوبات کمیسیون خدمات شهری، عملیاتی و اجرایی شده، اظهار کرد: 20 درصد از مصوبات کمیسیون در حال اجرا است و هیچ برنامه یا مصوبه‌ای که کار اجرایی آن آغاز نشده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 150 مصوبه در کمیسیون تصویب شده، افزود: بیش از 600 نامه از سوی مردم به کمیسیون رسیده که به صحن شورا برده شده و برای هر یک دستورات لازم صادر شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه تا کنون 50 جلسه در کمیسیون به جز بازدیدهای صورت گرفته، تشکیل شده، خاطرنشان کرد: دستگاهی که ساخت کشور آلمان است به مبلغ 650 میلیون تومان برای خط کشی خیابان خریداری شده و  چهار تا پنج سال خط کشی‌های انجام شده را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ساختن پل‌های مختلف باید مشاور ترافیکی نظر خود را ارائه دهد، ادامه داد: برای آرام‌سازی ترافیک، پاساژهای عابر پیاده تعبیه شد که از تصادفات جلوگیری و سرعت خودروها را در این مناطق به 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت رسانده است.

گردان با بیان اینکه پاساژهای عابر پیاده را برای قانونمندتر شدن ترافیک ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: بلوار شهید مدنی به عنوان خیابان نمونه ترافیکی انتخاب شده چرا که دارای تمام استاندارهای لازم بوده و به عنوان الگویی برای ساماندهی سایر خیابان‌ها مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه ساخت پارکینگ محله آقاجانی بیگ آغاز شده، و تملک زمین برای ساخت پارکینگ کبابیان به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: قول داده بودیم 12 پارک سوار ایجاد شود که تاکنون پنج مورد به بهره‌برداری رسیده و یک مورد دیگر نیز به زودی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پارک سوار برای اتوبوس نیز در دو منطقه پل پهلوان‌ها و پارکینگ سرگذر ایجاد خواهد شد، افزود: تمام تلاش‌ها برای مکانیزه کردن پل‌های عابرپیاده انجام می‌شود و برای احداث پل‌های جدیدی ابتدا پیش‌بینی امکان نصب پله برقی انجام شده و سپس اقدام به احداث خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 15 دستگاه اتوبوس جدید داخل شهری به ناوگان حمل و نقل اضافه شده، ادامه داد: این تعداد باعث شدند که زمان توقف اتوبوس‌های داخل شهری پنج دقیقه کاهش یابد.

گردان با تأکید بر اینکه 100دستگاه اتوبوس داخل شهر فاقد کولر است، اظهار کرد: اگر امکان تجهیز این اتوبوس‌ها به کولر وجود داشته باشد این کار صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه احداث خط اول بی.آر.تی با بیش از 30 درصد پیشرفت دنبال می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال 1394 اولین خط بی.آر.تی در همدان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل بار شهری تشکیل شده، افزود: این سازمان مسئولیت سازماندهی 4 هزار دستگاه وانت باربری را دارد و به ساماندهی وضعیت بیمه و بنزین این خودروها خواهد پرداخت به طوری که اگر خودرویی زیر نظر این سازمان نباشد امکان استفاده از یارانه بنزین را نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه 10 دوربین به تعداد دوربین‌های سطح شهر افزوده شده، ادامه داد: با استفاده از دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک برای فعالیت‌های گوناگونی چون هدایت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به نقاط پرجمعیت، کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز کمک خواهد کرد.

گردان گفت: نرم افزار پلاک خوان هم در حال نصب است و تعامل مناسبی بین راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های کنترل ترافیک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در اداره قنوات فعالیت‌های چشمگیری انجام شده، تأکید کرد: آب مورد نیاز برای آبیاری فضاهای سبز از آب قناوات تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با اشاره به اینکه 30 کیلومتر لوله کشی برای آبیاری فضای سبز انجام شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هر نفر در شهر همدان 9.2 متر مربع فضای سبز وجود دارد که باید به 12 متر مربع ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه همدان را باید دوباره به شهر اطلسی‌ها تبدیل کرد، افزود: سه میلیون و 529 هزار بوته فصلی و 55 هزار و 63 اصله درخت در حاشیه خیابان‌های همدان کاشته شده است.

گردان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ها با بانک شهر برای کارت پول الکترونیکی منعقد شد، اظهار کرد: کارت پول و یا کیف پول الکترونیکی ابتدا برای اتوبوس‌ها و سپس برای تاکسی‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه 4 هزار و 500 دستگاه تاکسی در سطح شهر وجود دارد، یادآور شد: متأسفانه تعداد تاکسی‌های خطی از تاکسی گردشگری بیشتر است و باید یک تعادل بین این دو تاکسی ایجاد شود.

انتهای پیام/89033/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول