اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه:

حرم حضرت معصومه(س) پناهگاهی امن برای مسلمان و غیرمسلمان است

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: حرم حضرت معصومه(س) پناهگاهی امن برای مسلمان و غیرمسلمان است.

حرم حضرت معصومه(س) پناهگاهی امن برای مسلمان و غیرمسلمان است

حجت‌الاسلام محمدرضا سودمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دهه کرامت و روز دختر اظهار کرد: حضرت معصومه (س) الگوی زنان است و عبادات، رفتارها و زندگی آن حضرت شکل گرفته از اصولی است که همواره باید مورد توجه همه زنان عالم باشد.

وی افزود: شخصیت آن حضرت باید برای همگان مشخص شود تا ایشان بتوانند الگوی بانوان باشند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه به حجاب، عفاف، عبادات، صله‌رحم و نحوه برخورد حضرت معصومه (س) با دیگران اشاره کرد و گفت: همه رفتارهای آن حضرت الگوی افراد بوده و تاسی از آنها سعادت و عاقبت‌بخیری را به همراه خواهد داشت.

سودمند به لقب حضرت معصومه(س) اشاره و بیان کرد: امام رضا(ع) لقب معصومه را به دلیل معصومیت، پاکی از گناه، صبر و بی‌خطایی به خواهر بزرگوار خود عطا کردند.

وی افزود: منش، حجاب، نور، بزرگواری، عظمت، فعالیت‌ها و نحوه برخورد آن حضرت با مردم همواره همگان را مورد تاثیر قرار می‌داده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه حرم حضرت معصومه (س) را ملجا آمال مردم دانست و تاکید کرد: همگان در لحظات گرفتاری و مشکلات و با هدف نزدیکی به خدا به حرم ایشان پناه آورده و آرام می‌شوند.

سودمند با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) وسیله نزدیکی به خداوند هستند خاطرنشان کرد: شفاعت خواستن و وسیله قرار دادن بزرگان و ائمه اطهار(ع) بهترین روش برای نزدیکی به خداوند و بهره‌مندی از الطاف او است.

وی با بیان اینکه وارد شدن به حرم اهل بیت(ع) نیازمند دارا بودن شرایطی است تصریح کرد: زمانی که به حرم مشرف می‌شویم باید به گونه‌ای باشیم که گویا به سوی پاکی‌ها حرکت می‌کنیم و در مسیر آنها گام برمی‌داریم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه با اشاره به اینکه در همه حال باید از زندگی ائمه اطهار تاثیر (ع) بگیریم خاطرنشان کرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) در قم دلیلی محکم برای پاکی و حجاب است.

سودمند یادآور شد: عظمت حضرت معصومه(س) تا حدی است که افراد غیرمسلمان نیز مورد تاثیر قرار گرفته و حرم ایشان را پناهگاهی امن می‌دانند.

وی تصریح کرد: حرم حضرت معصومه (س) نهایت کمال انسان و وسیله‌ای برای قرب الهی است و زمانی که به سمت آن برویم به سوی معنویت، پاکی و خوبی پیش رفته‌ایم و سعادت زندگیمان را تضمین می‌کنیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از منیت معنویت و سعادت را به همراه خواهد داشت تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) وسیله هستند و برای نزدیکی به خدا باید به ریسمان آنها چنگ بزنیم.

سودمند به افراد نادان اشاره کرد و گفت: این‌ها به دنبال قطع ارتباط با خداوند هستند و از روی نادانی ارتباطشان را با او قطع کرده و دور شده‌اند.

وی بیان کرد: زمانی که با اعتقاد دعا کنید به خدا نزدیک‌تر شده و حضورش را در زندگی به راحتی حس می‌کنید.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی‌العالمیه تاکید کرد: دوری از ائمه اطهار(ع) به معنی فاصله گرفتن از معنویت و احکام الهی است و همین فاصله آرامش را از آدمی می‌گیرد.

انتهای پیام/78019/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول