اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فرستاده ویژه آمریکا وارد کابل شد

دخالت مجدد واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

فرستاده ویژه آمریکا به منظور بررسی روند بازشماری و ابطال آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وارد کابل شد.

دخالت مجدد واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «دن فیلدمن»، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان هنگام ورود به افغانستان به رسانه‎ها گفت: باید شرکت میلیونی افغان‌‏ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نظر گرفته شده و آرای آنان به صورت درست محاسبه شود.

فیلدمن تصریح کرد: دولتی که از نتیجه بازشماری 100 درصدی آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بیرون می‎آید، باید یک دولت ملی و مشروع برای تمام مردم این کشور باشد.

وی افزود: تنها راهی که می‎تواند مشروعیت انتخابات را تضمین کند، بازشماری و ابطال درست آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

هدف سفر فیلدمن به افغانستان پی‎گیری روند انتخابات افغانستان و موافقتنامه امضا شده کاندیداها در حضور وزیر خارجه آمریکا اعلام شده است.

پیش از این، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی جداگانه با هر 2 کاندیدا خواستار تسریع در روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده بود.

سفیر آمریکا در کابل نیز روز گذشته در گفت‎وگو با رسانه‎‏های خارجی گفت: هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری این کشور در تقلب انتخاباتی دست داشته‌اند و تأکید کرد: کاندیداها باید به نتیجه بازشماری آرا احترام بگذارند.

وی گفت، مشخص کردن میزان تقلب و اینکه به نفع چه کسی است دشوار است و کاندیداها نباید به این بهانه‎ها از روند باز شماری آرا کناره‌گیری کنند.

روز گذشته پس از تحریم روند ابطال آرا از سوی ستاد انتخاباتی «عبدالله» ناظران ستاد انتخاباتی «اشرف غنی احمدزی» نیز به در خواست دفتر سازمان ملل در افغانستان از روند ابطال خارج و این روند با حضور ناظران ملی و بین‌المللی ادامه یافت.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول