اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درس‌های فراموش نشدنی مقاومت به رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه

رژیم صهیونیستی بر خلاف تصورات خود در جنگ غزه دریافت که علیرغم سالها تلاش هنوز آمادگی نظامی، اطلاعاتی، تاکتیکی و روحیه‌ای برای شکست مقاومت فلسطین را ندارد و باید از تحرکات کرانه باختری و تبدیل شدن آن به غزه‌ای دیگر بترسد.

درس‌های فراموش نشدنی مقاومت به رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الاخبار»، فرماندهان جنگی اخیر غزه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «موشه یعلون» وزیر جنگ و «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل  ادعای پیروزی‌هایی در این جنگ دارند اما در مقابل بسیاری از سیاستمداران در داخل رژیم صهیونیستی و کنست و نیز خود ساکنان سرزمین‌های اشغالی هستند که اقرار دارند این رژیم در این جنگ شکست خورده است.

می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی در خلال 50 روز جنگ به چندین نکته و ضعف‌های سیاسی، اطلاعاتی و نیز نظامی خود پی برد. این رژیم بار دیگر دریافت که پس از سالها آموزش، تمرین و آمادگی هنوز هم راه‌حل کارساز برای ایستادن در مقابل مقاومت ، فرهنگ و اراده و عقیده جنگاوری آن نیافته است.

ارتش این رژیم دریافت که هنوز نتوانسته یک مفهوم عملیاتی که قادر به مقابله با تاکتیک‌های مقاومت باشد تعریف کند و علیرغم قدرت و امکانات کمتر مقاومت در نواز غزه در مقایسه با حزب‌الله و نیز شرایط فعلی، اما با هم نتوانسته در برابر آن موفق عمل کند.

اما ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در زمینه حل معضل موشک‌های مقاومت و نیز محل دقیق تونل‌ها آشکار شد و مقاومت در این زمینه نیز پیروز بود.

از سوی دیگر این رژیم علیرغم برتری نظامی و تکنولوژیکی خود در برابر جنگ فرسایشی نتوانست مقاومت کند، عامل اصلی در جنگهایی از این نوع قدرت پایداری و تحمل در برابر خسارتهای جانی و مالی است اما این رژیم در جنگ اخیر خرافه ایستادگی جبهه داخلی خود را دریافت و این موضوع به صورت عملی در تخلیه شهرک‌های صهیونیستی و عدم قبول ساکنان آن برای بازگشت به خانه‌هایشان ، و نیز تایید 38 درصدی نتانیاهو توسط آنها آشکار شد در حالیکه نتانیاهو تا قبل از جنگ غزه از تایید 82 درصدی برخوردار بود.

همچنین رژیم صهیونیستی دریافت که اسطوره پایداری جبهه داخلی فلسطین قابل خدشه نیست و علیرغم نزدیک به 13 هزار مجروح و نزدیک به 2180 شهید مردم غزه باز هم ایستادند ، این بدان معناست که درهر روز تقریبا 260 نفر زخمی شده‎اند.

پس از جنگ سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان که با شکست این رژیم همراه بود، تل‌آویو در حال آماده سازی خود بود تا در جنگ بعدی مانند یک پیروز بلامنازع از میدان بیرون آید اما در جنگ غزه این اتفاق نیفتاد. همچنین این رژیم تصور می‌کرد که از نظر اطلاعاتی در جنگهای بعدی هیچ مشکلی نخواهد داشت اما این موضوع نیز در غزه محقق نشد و حتی انتقاد بسیاری از محافل سیاسی در خصوص ضعف اطلاعاتی را باعث شد.

اما در خطی موازی باری دیگر برای رژیم صهیونیستی ثابت شد که در هر جنگی علیه نوار غزه که یکی از طرف‌های معادله او باشد از مشروعیت بین‌المللی برخوردار است و حتی اگر شهروندان عادی هدف بمب‌های این رژیم باشند بالاترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد تظاهرات‌های همبستگی با غزه و کمی سرزنش بین‌المللی است و بس.

همچنین همراهی برخی دولتهای عربی با این رژیم نیز باری دیگر بر او ثابت شد حال حجم خسارت‌های جانی غزه هر چقدر باشد . اما مهمترین موضوعی که رژیم صهیونیستی در این جنگ به آن رسید و باید از ترسان باشد تحرکات در کرانه باختری در همبستگی با غزه بود زیرا این منطقه جزئی از سرزمین فلسطین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول