اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی تیم «تحول و تداوم» در گفت‌وگو با فارس:

گفت‎و‎گوهای سیاسی پیشرفتی نداشته است/ تقاضاهای فراقانونی وجود دارد

سخنگوی تیم تحول و تداوم افغانستان با اشاره به ضرورت ادامه گفت‎وگوهای سیاسی بین 2 تیم انتخاباتی گفت: تا کنون گفت‎و‎گوهای سیاسی هیچ پیشرفتی نداشته است.

گفت‎و‎گوهای سیاسی پیشرفتی نداشته است/ تقاضاهای فراقانونی وجود دارد

«طاهر زهیر» سخنگوی تیم تحول و تداوم به رهبری «اشرف‌غنی احمدزی» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به ضرورت ادامه گفت‎وگوهای سیاسی بین 2 تیم انتخاباتی افغانستان، اظهار داشت: تا کنون این گفت‎و‎گوها هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی افزود: آخرین نشست بین 2 کاندیدای ریاست جمهوری در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) که در آن  سفیر آمریکا نیز حضور داشت، انجام شد و روی موضوعات اختلافی تبادل نظر صورت گرفت.

ظهیر در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مهم‎ترین موضوع اختلافی بین 2 تیم انتخاباتی، حدود و ثغور صلاحیت‎های رئیس اجرایی است و تیم رقیب می‎خواهد رئیس اجرایی، رئیس کابینه نیز باشد.

وی افزود: این تقاضای تیم اصلاحات و همگرایی که رئیس اجرایی، رئیس کابینه نیز باشد، خلاف قانون اساسی افغانستان بوده و مغایر با ماده اول اعلامیه‎ای است که بین 2 کاندیدا با میانجی‎گری «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به امضا رسیده است.

این عضو ستاد انتخاباتی احمدزی تاکید کرد: تا زمانی که تیم اصلاحات و همگرایی به توقعات و تقاضاهای فراقانونی خود پایان ندهد، امید و احتمال آن وجود ندارد که گفت‎وگوهای سیاسی به نتیجه مطلوب و مورد پذیرش 2 تیم انتخاباتی برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول