اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

افغانستان بدنبال عبور از خزر و رسیدن به بازارهای جهانی

سفیر افغانستان در عشق‌آباد گفت: ایجاد کریدور افغانستان-ترکمنستان- آذربایجان-گرجستان فرصت مناسبی برای کابل جهت دسترسی به بازارهای جهانی است.

افغانستان بدنبال عبور از خزر و رسیدن به بازارهای جهانی

«محمد فاضل سیفی» سفیر افغانستان در ترکمنستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، گفت: اجلاس چهارجانبه و ایجاد کریدور  افغانستان- ترکمنستان-آذربایجان – گرجستان از مهم‌ترین اهداف سفر «داوود علی نجفی» وزیر حمل و نقل و هوانوردی افغانستان و هیات همراه به عشق‌آباد است.

وی گفت: ایجاد کریدور ترانزیتی، فرصت مناسبی برای افغانستان برای عبور از دریای خزر و رسیدن به بازارهای اروپا و توسعه روابط اقتصادی با این کشورها خواهد بود.

سفیر افغانستان افزود: کشورهای مطرح برای اجرای این طرح، پیشتر به صورت شفاهی موافقت خود را برای ایجاد این کریدور بین‌المللی اعلام کرده بودند که در اولین اجلاس این طرح در روزهای 3 الی 4 سپتامبر (3 و 4 شهریور) با حضور مقامات نهادهای حمل و نقل کشورهای ذینفع، قرارداد اجرای آن منعقد خواهد شد.

در تاریخ  3 الی 4 سپتامبر سال جاری میلادی در عشقآباد، کنفرانسی بینالمللی در ارتباط با نقش دالان‏‌های (کریدورهای) حمل و نقل و ترانزیت در تامین همکاری‌های بین‌المللی و توسعه پایدار در سطح وزرای مربوطه کشورهای خارجی برگزار میشود.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول