اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک وزیر اسرائیلی نیز به مخالفان نتانیاهو در مصادره اراضی کرانه باختری پیوست

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز به جمع منتقدان تصمیم نخست‌وزیر این رژیم برای مصادره اراضی کرانه باختری پیوست و گفت: این اقدام به اسرائیل آسیب می‌رساند.

یک وزیر اسرائیلی نیز به مخالفان نتانیاهو در مصادره اراضی کرانه باختری پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، «یعیر لاپید»، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به خاطر تصمیمش برای مصادره 400 هکتار از اراضی کرانه باختری مورد انتقاد قرار داد و گفت،‌ این تصمیم به اسرائیل آسیب می‌رساند.

وی در کنفرانسی در تل‌آویو اظهار داشت: «ما به رفتار سیاسی شمرده‌تری نیاز داریم، نه به راه‌انداختن بحث‌های غیرضروری با آمریکا و جهان. تصمیم برای دولتی کردن این زمین‌ها این سئوال را به وجود می‌آورد که چنین کاری آنهم در حال حاضر چه حُسنی دارد؟»

لاپید ادامه داد: «این کاری بود که با کابینه در میان گذاشته نشد و به آسانی باعث آسیب رسیدن به اسرائیل شد. در مقطع حساس سیاسی، بعد از عملیات صخره سخت، زمانی که ائتلاف تحت فشار قرار دارد، بخشی از رفتار مسئولانه شامل این است که کی و چگونه، کارها را باید انجام داد.»

رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد حدود 400 هکتار از اراضی فلسطینی‌ها در جنوب بیت‌لحم را به تلافی کشته شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری، به نفع اسرائیل مصادره می‌کند. مخالفان شهرک‌سازی‌های اسرائیل این اقدام را در صورت اجرا بزرگترین مصادره اسرائیل در 30 سال گذشته می‌دانند. همین تصمیم بود که با مخالفت مقامات فرانسه، انگلیس، روسیه، مصر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حتی «زیپی لیونی»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول